Módní pojmy v podnikání a proč se jich zbavit! Část 1.

Ve snaze vypadat erudovaně a světově, podléhá spousta začínajících podnikatelů módním byznys pojmům, aniž by beze zbytku chápali významy slov, která se právě usídlila v jejich slovní zásobě. Peter Matisko proti tomu bojuje a vystěluje pojmy, kudy chodí.

Často hovořím se začínajícími podnikateli nebo lidmi, co mají zajímavý nápad a přemyšlí, jak začít. Často bývá od počátku patrná naivita, se kterou se lidé do podnikání pouštějí. Výsledkem pak bývá neúspěch, zklamání a frustrace.

Podnikatelské otázky, které nikam nevedou

Psychologové a koučové často říkají, že podstatou úspěchu (a nejen terapie) je správně se ptát. Když nepoložíme správně otázku, odpověď nám nepomůže.

Jak to v praxi u začínajících podnikatelů s otázkami vypadá? Na co se mě nejčastěji ptají?

• Jak vytvořím svůj brand? / Pomohl byste mi s vytvořením brandu?
• Mám super nápad, potřebuji jen byznys plán a najít investora. Jak na to?

Uvedené otázky obsahuji hned několik módních slov, která jsou velmi těžko uchopitelná nebo přímo popisují něco jiného, než začínající podnikatel rozumí.

Ze všech stran jsme atakovaní různými módními pojmy, kterým vlastně ani nerozumíme, ale okolí nás přesvědčilo, že je musíme do svého nového podnikání nějak zakomponovat.

Co je to tedy brand?

Brand je značka. Milnou představou je, že značka je název nebo logo, které dělá prodejní a marketingové zázraky. Bohužel, tahle představa je mylná.

Ale značka sama o sobě neznamená nic. Důležité je to, co je značkou vyjádřeno, co značka reprezentuje. Nike, není jen logo ve tvaru jednoduchého háčku, Apple nejsou jen počítače a telefony s nakousnutým jablkem, Gucci nejsou jen kabelky a doplňky se zrcadlovým “G”.

Co pro nás znamenají značky? Co je ten pověstný brand? Vždy je to nějaký příběh, historie, zážitek nebo výjimečná zkušenost. Brand nelze vytvořit ze dne na den!

 

Pokračování najdete v květnovém e-magu Starting Up

o autorovi matisko
Peter Matisko

Peter Matisko je konzultantem v oblasti reputačního marketingu, budování firmy a managementu lidských zdrojů. Zaměřuje se jak na budování pro-klientského přístupu a zlepšení marketingové komunikace, tak i na vytváření příjemného pracovního prostředí. Peter vidí jednotlivé aspekty podnikání v širších souvislostech a jeho cílem je spojení částí do efektivního celku. Navštivte web, twitter nebolinkedin.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.