Způsob zahájení obchodního jednání je klíčový. Na co si dát pozor?

Pokud jste se již připravili na obchodní jednání a dokonce si i sjednali termín obchodní schůzky, čeká vás náročná mise – navodit dobrý dojem, správně započít hovor s obchodním partnerem a zahájit samotné obchodní jednání. V následujícím článku vám ukážeme, jak na to.

 

Jak zahájit obchodní jednání

Navození dobrého dojmu

Řeč vašeho těla ovlivňuje, jak vás druzí vnímají. V profesním životě mohou být signály, které podvědomě vysíláte dokonce rozhodující. Pro obchodní jednání to pak platí obzvlášť.

Kdo chce řeč těla skutečně brilantně ovládnout, měl by vyhledat jeden z mnoha kurzů „body language“. Na tuzemském trhu je v různé kvalitě nabízejí desítky firem. Pokud se zatím na kurz nechystáte, poslouží vám alespoň několik následujících pravidel.

Na vzhledu záleží

Aby vaše tělo vysílalo potenciálním obchodním partnerům jen ty signály, které chcete, musíte ho předně správně „upravit“. Zanedbaný účes, neoholená tvář, ošklivé nehty – nic z toho na obchodní jednání nepatří. Nepodceňujte tedy upravený vzhled, pěkné oblečení ani příjemnou vůni. To vše vyvolává ve vašem okolí podvědomé sympatie.

Oči prozradí mnohé

<p">Lidé jsou hodně citliví na správný a dostatečný oční kontakt, který značí otevřenost a ochotu dohodnout se. Kdo se očím druhých vyhýbá, působí nejistě a neupřímně. Obchodního partnera se ale rozhodně nevyplatí ani „propichovat“ pohledem. Přirozenou frekvenci pohledů do očí můžete vypozorovat například v kolektivu přátel, kteří se spolu uvolněně baví a mají se vzájemně v úctě.

Nemluvte rychle ani potichu

Překotnou mluvou si jednak způsobíte problémy, za druhé budete působit nervózně. Budete-li hovořit tiše, protějšek to může pochopit jako projev nejistoty až strachu. Ale pozor – příliš hlasitá mluva zase naznačuje napětí. Je zkrátka nutné, abyste našli svůj optimální tón.

K tomu poslouží jednoduchý trénink – svým běžným způsobem řeči a středně silným hlasem počítejte několikrát od jedné do deseti a postupně prodlužujte samohlásky, až budete počítat velmi pomalu.

Výsledný tón si snažte co nejpečlivěji zapsat do paměti. Časem už vám bude při důležitých jednáních „naskakovat“ automaticky.

 

Držte si správný odstup

Při obchodním jednání je velmi důležitá vzdálenost, kterou od svého protějšku udržujete. V žádném případě se nehodí vstupovat do takzvané intimní zóny druhého, tedy blíž, než je vzdálenost na podání ruky. Pokud se ale od klienta či obchodního partnera vzdalujete příliš, působíte arogantně. Zkuste proto „neutíkat“ dále než 120 centimetrů od člověka, s nímž jednáte.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.