Příprava před schůzkou s obchodním partnerem

Vytvoření dobrého vztahu s obchodním partnerem je jeden z nejdůležitějších faktorů úspěchu obchodního jednání. Málokdo si uvědomuje, že obchodní vztah je navazován již od prvního kontaktu a je budován po celou dobu jednání a trvání partnerství. V následujícím článku vás provedeme všemi etapami, kterými kontakt s obchodním partnerem prochází až do samotného zahájení jednání.

 

Příprava na obchodní jednání

1Je obchodní setkání opravdu nutné?

Nejdříve se zeptejte sami sebe, zda-li je osobní obchodní jednání skutečně nutné. Pokud chcete diskutovat jen běžnou informaci, kterou není těžké vysvětlit ani pochopit, klidně využijte  telefon nebo e-mail. Osobní schůzkusi domlouvejte jen v případě, že chcete vyřešit nějaký konflikt nebo propracovat nový plán. 

2Co bude předmětem obchodního jednání?

Jestliže nemáte přesnou představu, co všechno chcete na  obchodní schůzce probrat, bude schůzka pro všechny strany promarněný čas. Proto si připravte krátkou osnovu nebo přehled pojmů, které chcete na schůzce probrat či vyřešit. Jednak se tak zkrátí čas schůzky a také bude výrazně efektivnější. Body jednání pošlete ještě před zahájením i ostatním účastníkům setkání, aby se mohli na schůzku také dobře připravit.

3Kdo všechno se bude obchodního jednání účastnit?

Obchodní schůzky by se měly zúčastnit pouze ti, o kterých víte, že mají čím přispět k řešené otázce a jejichž účast bude přínosná. Lidé, kteří tam budou navíc, se budou nudit a budou frustrováni.

4Sjednání obchodní schůzky.

Prvním krokem je zpravidla domluva schůzky. Lze se dohodnout různými způsoby (telefonem, e-mailem, přes asistentku apod.), je to však důležitá věc a u důležitých partnerů byste tento úkol neměli svěřovat žádnému prostředníkovi. Způsob, jakým obchodní schůzku sjednáte může rozhodovat o tom, zda vůbec bude mít partner ochotu se s vámi setkat.

Příprava před sjednáním obchodní schůzky

Příprava (alespoň základní část) by měla začít mnohem dříve než před samotným aktem sjednání schůzky.

Zaměřte se na následující úkoly

  • průzkum prostředí organizace, kde chcete jednat včetně organizační struktury,
  • čím se organizace zabývá, jakých dosáhla v poslední době úspěchů či neúspěchů,
  • jaká je firemní kultura, jaké jsou pravomoce jednotlivých osob,
  • jaká je vhodná doba pro návštěvu (kdy bývají porady, které mohou dotyčného rozladit  apod.),
  • kdo je ten správný člověk pro vaše potřeby, který může rozhodovat nebo má vliv na toho, kdo rozhoduje apod.

 

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.