Začít podnikat ze špatných důvodů se nevyplácí. Není to váš případ?

Důvodů, proč jste si zvolili cestu vlastního podnikání, možná máte více. Ne všechny z nich ale musí být dost silné na to, aby vám daly sílu pokračovat i v dobách, kdy se vám nebude dařit. Odhalte, které důvody k podnikání jsou slabé, a které naopak udrží vaše podnikání nad vodou. Najděte si dobrý důvod k podnikání.

Nejčastější příčiny neúspěchu podnikatelů

Světem podnikání se nesou fámy, že 50 % podnikatelů selže během prvního roku podnikání a až 95 % nově založených podniků selže do 5 let od zahájení podnikání.

Když se zeptáte bývalého podnikatele, proč jeho podnikání selhalo, jen zřídkakdy ukáže sám na sebe. Většina neúspěšných podnikatelů obviňuje banky, vládu nebo neschopné partnery. Samozřejmě existují příklady, kdy se stalo něco, co bylo mimo kontrolu podnikatele, ale tyto případy jsou v menšině.

Nemá smysl ptát se neúspěšných podnikatelů, proč byli neúspěšní, protože kdyby to opravdu věděli, asi by byli schopni tu situaci vyřešit. Spíš by to věděli jejich zákazníci nebo obchodní partneři.

 

Příčiny selhání podnikatelů

Společnost Dunn and Bradstreet nedávno provedla studii, která říká, že 90 % podniků selže díky nedostatku schopností a znalostí na straně jejich majitelů/vlastníků.

Možná si kladete otázku, proč byste se měli zajímat o důvody neúspěchu podniků, když jste svůj vlastní podnik zatím ještě nezaložili? Ve skutečnosti je to to nejlepší, čím se můžete zabývat, pokud si plánujte budoucnost úspěšného podnikatele. Když si níže uvedené faktory prostudujete, zapamatujete a budete se snažit neudělat stejné chyby, pravděpodobnost úspěchu vašeho podnikání se podstatně zvýší.

Zahájení podnikání ze špatných důvodů = neúspěch

Když se zeptáte sami sebe, proč uvažujete o zahájení podnikání, asi řeknete něco jako „nechci dělat na druhé“, „chci si věci dělat po svém“, „být nezávislý byl vždycky můj sen“, „podniká kde kdo, chci to taky zkusit“, „nemůžu sehnat práci, nic jiného mi nezbývá“.

Tyto důvody k podnikání však nejsou dostatečně silné k tomu, aby vám daly sílu pokračovat i v dobách, kdy se kumulují těžkosti a výsledky nejsou takové, jak jste si představovali.

Najděte si dobrý důvod k podnikání

Pro nalezení těch „správných důvodů“ se doporučuje ptát se sám sebe, kde chcete být za 5, 10, 15 let ve svém životě nikoliv jen v práci.

S ohledem na podnikání je dobré se ptát:

  • O co v životě usiluji? Proč to chci? Je to skutečně to, po čem toužím? Dá se toho dosáhnout podnikáním?
  • Zvládnu to? Mám k tomu předpoklady? Co proto budu muset udělat? Co mě to bude stát?
  • Není lepší dělat něco jiného? Dá se toho dosáhnout i jinak? Jak? S kým?
  • Co daná činnost prakticky znamená? Co konkrétně budu muset dělat? Jak dlouho, jak často, v jakém rozsahu, s jakými omezeními?
  • Jaké dopady to bude mít na ostatní věci, které dělám nebo chci dělat (rodinu, koníčky, volný čas)?

Až když opravdu zjistíte, že ke splnění vašich osobních přání se nedostanete jinak než prostřednictvím podnikání, pak máte reálnou šanci uspět.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.