Nápady na podnikání, ve kterých se v roce 2013 vyplatí začít podnikat

Najít podnikatelský nápad, který by stál za to, je stále těžší a těžší. V prospěch nemluví ani aktuální snížení tržeb obchodníků, které lze pozorovat ve všech odvětvích, a které je následkem toho, že lidé prostě šetří. Co vám ale může o pravou podnikatelskou příležitost pomoci zavadit, jsou stále se měnící potřeby lidí. Napovíme vám, v jakých oborech se vyplatí podnikat v roce 2013.

8 podnikatelských nápadů, ve kterých se vyplatí začít podnikat v roce 2013

Tržby obchodníků v roce 2012 opět poklesly a ani letos to podle vyjádření České bankovní asociace nebude lepší. Přesto existují obory, ve kterých se podnikání daří a zákazníci hojně přibývají. Na otázku „Které to jsou?“ vám odpovíme za pomoci Hospodářských novin.

1. Zdravé jídlo a suroviny

I když Češi stále víc dbají na to, co jedí, na trhu se zdravými potravinami stále existuje řada mezer a příležitostí, které se dají k podnikání využít.

Zákazníci ocení nové značky zdravých potravin i nové obchody, které zaručí kvalitu nabízených výrobků, která se například na farmářských trzích dá zaučit jen velmi stěží, a zajímavý výběr sortimentu či stálou nabídku oblíbených produktů.

Zajímavou podnikatelskou příležitostí může být podle Hospodářských novin v roce 2013 i rodinná výroba zdravých moštů a dalších biopotravin. Zde však může úspěch pokazit ztížené možnosti distribuce takových výrobků mezi zákazníky. Především do velkých řetězců je pro malého producenta téměř nemožné se dostat kvůli tlaku na nízkou cenu.

2. Služby a výrobky pro seniory

Že česká populace stárne, jde slyšet ze všech stran. Tento nezvratný trend se ale dá obchodně využít. V roce 2020 má být v Česku okolo 2,35 milionu seniorů, kteří tak vytvoří silnou skupinu zákazníků. Většina podnikatelů si ale pod pojmem „senior“ představuje člověka na pokraji chudoby s nulovými potřebami a možnostmi, jak je uspokojit. To je ale velký omyl, protože senioři nesplácejí hypotéky nebo spotřebitelské úvěry, nemají výdaje s dětmi a nemusejí řešit nové bydlení. To, co si nemohou koupit v produktivním věku, si dopřejí za ušetřené peníze v důchodu.

Podnikatelskou příležitostí tak mohou být služby, které odpovídají nákupnímu chování a potřebám seniorů. „V Česku je stále nedostatek specializovaných zařízení, která by starším lidem nabídla kvalitní péči v různých situacích a s ohledem na to, jak chtějí trávit svůj volný čas“, říká v článku HN Tomáš Kozubek z Tarpan Partners.

Úspěch podnikání v oblasti služeb pro seniory může ztížit větší opatrnost seniorů při utrácení a jejich velká náročnost. Ta plyne z jejich mnoholetých zkušeností v roli zákazníka. Senioři potřebují pro své rozhodnutí k nákupu více času a informací.

3. Inteligentní a zelené bydlení

Stálý nárůst cen energií nutí Čechy hledat způsoby, jak provoz své domácnosti udělat úspornější. Jednou z možných cest je investice do nových systémů vytápění či vlastní výroby spotřebované energie. Přestože se stále více podnikatelů snaží využívat tento trend ve svůj prospěch, trh ještě zdaleka není nasycený.

Je možné dodávat jak konkrétní hotová řešení, tak poskytovat konzultace a hledat pro klienty ideální kombinaci technologií a úspor. Například inteligentní systémy bydlení, které umí regulovat teplotu v jednotlivých místnostech domu nebo bytu na dálku, jsou stále populárnější.

Nevýhodou tohoto podnikání může být počáteční nedůvěra zákazníků v reálnost úspor a poměrně vysoká náročnost na počáteční investici do podobných systémů.

4. Ochrana zboží a dat

Možná vás to překvapí, ale největší ztráty vznikají firmám krádeží dat ze strany jejich zaměstnanců. To je prostor pro nové služby, kterých bude podle odborníků přibývat a v následujících letech tento druh podnikání zažije obrovský boom.

„České podniky si začínají čím dál více uvědomovat, jaké škody jim vlastní zaměstnanci páchají. Stále ale podceňují rozsah této kriminality,“ soudí pro HN Kamil Blažek, který předsedá Řídícímu výboru Sdružení pro zahraniční investice – AFI.

Je to příležitost k podnikání pro ty, kteří dokážou ohroženým firmám správně poradit. Hrozbou pro potenciální zájemce o toto podnikání může být zvyšující se množství konkurentů a s tím spojený tlak na nižší ceny těchto služeb.

5. Služby pro chovatele zvířat

Dokážete si tipnout, kolik mazlíčků žije v českých domácnostech? Podle odhadů je to téměř milion koček a dva miliony psů. Jednoho nebo více zvířat chová podle statistiky až polovina domácností v Česku. To už je pořádná skupina potenciálních zákazníků.

Majitelé zvířat se přitom neostýchají za potřeby svých miláčků utrácet velké sumy peněz. Podle loňského průzkumu agentury Gfk utratí Češi například za psí žrádlo více než 2 miliardy korun a na podobnou částku si za rok přijdou třeba i veterináři.

Přestože je trh výrobků a služeb péče o domácí zvířata dost plný, existuje podle článku Hospodářských novin stále řada podnikatelských příležitostí a to zejména ve službách pro aktivní majitele psů a koček, kteří se potýkají s problémem, kam s domácím mazlíčkem v době dovolené, nebo když jsou pracovně přetížení.

Podnikatelé, kteří nabídnou služby zvířecích hotelů nebo školek za přijatelné ceny, mají šanci přijít si na slušné peníze. Zajímavým nápadem může být i profesionální péče o zvíře přímo u klienta doma. Obdobně výnosným byznysem může být oblast služeb spojených s úmrtím domácího mazlíčka. Přestože se tento nápad může zdát zprvu neatraktivní, je dobrá šance, že se uchytí, protože u nás existuje například jen jedno krematorium pro domácí mazlíčky. Přitom v zahraničí jsou tyto služby už notný kus vepředu, z čehož je zřejmé, že poptávka v zahraničí existuje a je pravděpodobné, že je i u nás, jen dosud neobjevena.

6. Marketingové online aplikace

Ať chceme či ne, ocitli jsme se v době, kdy spotřebitelé šetří a utrácejí méně než by si ve skutečnosti mohli dovolit. Kvůli tomu musí firmy hledat nové a zajímavé způsoby, jak svou nabídku odlišit od jiných.

Vydělat může ten, kdo dokáže vymyslet aplikaci, která udělá nákup zábavnější a e-shop zatraktivní, protože firem, které dokážou dělat skutečně dobrý a účinný online marketing je stále poskrovnu.

7. Inspekce nemovitostí

Ceny nemovitostí se v posledních asi 10 letech razantně propadly, a i ceny hypoték jsou v současnosti na svém historickém minimu. S poklesem cen nemovitostí se ale pojí také jejich horší kvalita.

Zde se rodí podnikatelská příležitost pro inspekci nemovitostí. Inspektoři mohou v nemovitosti odhalit závady, které laik neodhalí a mohou své klienty zastupovat i při reklamacích. Do loňska podle Hospodářských novin provozovalo podobnou službu jen několik málo firem, což dává prostor pro expanzi této netradiční služby na českém trhu.

8. Služby pro rodiny s dětmi

Vítek komu se točí v peněženkách nejvíce peněz? Je to generace „Husákových dětí“, která je nyní v nejproduktivnějším věku. Velká část z jejich peněz je utopena za péči o děti.

V této oblasti se nabízí nespočet příležitostí k podnikání – od specializovaných dovolenkových pobytů například agroturistiky, přes akce pro rodiny, kde se děti zabaví a rodiče budou mít chvíli pro sebe, až po mateřské kluby či hlídání dětí.

Zdroj textu: Text byl převzat z Hospodářských novin – www.ihned.cz. Redakčně upraveno.

Redakce portálu
Redakce portáluhttps://www.ipodnikatel.cz
Internetový portál iPodnikatel.cz je specializovaný portál zaměřený na začínající podnikatele a ty, kteří chtějí rozvíjet svůj malý nebo střední podnik.

Inzerce