Vytěžte z předvánočního nákupního šílenství co nejvíce pro sebe

Pro obchodníky jsou Vánoce žně. Lidé brouzdají městem a nákupními centry, surfují po e-shopech a všude pátrají po nejlepších nabídkách, které jim pomohou vyřešit obvyklý problém. Co koupit blízkým, aby byli spokojení? Ukážeme vám recept, jak vytěžit z předvánočního nákupního šílenství co nejvíce pro sebe.

 

 

Co udělat pro zvýšení předvánočních nákupů

Uspět v předvánočním čase je pro obchodníky náročné. Na jedné straně je mnoho potenciálních kupujících, na druhé straně se každý obchodník snaží dostat z jejich peněženek co největší obnos pro sebe.

Zkuste využít některou z následujících rad, abyste z předvánočních nákupů získali co nejvíce.

Představte svou vánoční nabídku na sociální síti

Facebook mají v Česku již milióny lidí a čím dál více jich využívá tuto sociální síť i jako zdroj informací, rad a tipů. Takže je přirozené, že můžete jeho uživatelům představit vaše tipy na dárky.

Jděte ještě kousek dál, nabídněte jim nejen tipy na dárky, ale přilákejte lidi do vašeho obchodu tím, že jim dáte drobné dárky, které si mohou vyzvednout u vás. To, zda je přesvědčíte ke koupi něčeho dalšího, je pak už na dovednosti vašich prodavačů.

Udělejte jen jednu akci v danou dobu

Někdy platí, že méně je někdy více. Ačkoli zákazníci mají rádi výhodné nabídky, příliš mnoho možností a upoutávek je může zahltit a ztratí se v nich. Na nabídku v obchodě se dá pohlížet jako na jídelní lístek. A čím se vyznačuje menu ve vyhlášených restauracích? Tím, že tam je jen pár jídel, zato perfektně připravených. Pokud mají hosté na výběr příliš mnoho jídel, pak je nic skutečně nenaláká.

Stejně tak příliš mnoho nabídek v obchodě, a potenciální zákazník může odejít zahlcený, zmatený nebo nejhorší ze všeho, podrážděný. Proto je lepší propagovat jen pár akčních věcí v danou dobu, za to pořádně a výrazně.

Místo slevy udělejte balíčky

Čeští spotřebitelé na slevy velmi slyší, přes polovinu veškerého zboží se prodá v nějaké slevě či akci. Nicméně pokud dáte slevu skutečnou, a ne jen umělou, tak se samozřejmě připravíte o část zisků. Navíc hledači slev nejsou loajální zákazníci a už se k vám pravděpodobně nikdy nevrátí. Slevu proto doporučuji využít až opravdu jako poslední možnost.

Mnohem lépe se dá pracovat s dárkovými balíčky zboží, doplňky, speciálními nabídkami a akcemi typu „košile + k ní kravata za polovinu ceny“. Díky tomu totiž můžete prodat ještě další zboží navíc a naopak si zisky zvýšit.

 

Pro portál iPodnikatel.cz: Ing. Vladimír Kuchař, poradce pro marketing a rozvoj firem, MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ – redakčně upraveno.

 

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.