Víte, jak moc vás stojí chybný marketing?

Zisk nebo ztráta. Hranice, která určuje, zda je podnikatel úspěšný, či nikoliv. Podnikatelé dělají každý den rozhodnutí, která mohou vést buď k přísunu peněz do firmy, nebo naopak jejich ztrátu. Tato rozhodnutí se týkají i marketingových aktivit.

Kolik stojí chybný marketing

Řada podnikatelů si přitom neuvědomuje, že právě marketingové aktivity jsou klíčem k zisku nebo ztrátě. Problém je v tom, že často nedokáží rozlišit mezi činnostmi, které jim přináší peníze, a těmi, kvůli kterým peníze naopak jen ztrácejí.

Jedním z hlavních důvodů je, že nechápou, jak marketing ovlivňuje každý aspekt jejich podnikání. Neuvědomují si, že marketing je vše, co dělají pro to, aby přilákali a udrželi zákazníky, což znamená, že marketing je prakticky všechno, co dělají ve své firmě.

Váš podnikatelský úspěch ovlivňuje každý detail

Název, který si vyberou pro svou firmu, znamená buď přísun peněz, nebo ztrátu. Ceny, které si stanoví za své produkty či služby, můžou znamenat zisk nebo ztrátu. Poloha obchodu či provozovny, způsob odpovídání na maily, forma nabídek, vzhled webových stránek a všechny další marketingové nástroje, které firma používá k oslovení potenciálních zákazníků, znamenají buď peníze, nebo jejich ztrátu.

Řekněme, že nejste odborník na marketing a kvůli tomu nevíte, jak vytvořit marketingový nástroj, který přinese zisk pro vaše podnikání. Nicméně nějakou propagaci dělat chcete a stejně nakonec něco vytvoříte. Vzhledem k tomu, že udělat skutečně fungující propagační materiál je v takové situaci stejně tak pravděpodobné, jako vyhrát v loterii, není žádným překvapením, že vaše marketingové aktivity nefungují a úsilí, energie a peníze, které jste do toho dali, se vám nevrátili zpět.

Mnoho lidí se v této situaci domnívá, že jejich ztráta se rovná nákladům na marketingový nástroj, který zkusili udělat. To je ovšem chybná úvaha.

Náklady na špatný marketing jsou vyšší, než se zdá

Kromě ztráty nákladů na vytvoření marketingového nástroje, což typicky zahrnuje psaní textů, grafické práce a náklady na produkci, vás stojí nemalé peníze také jeho zveřejnění či distribuce, tedy jeho publikování jako inzerce, umístění na webu či rozeslání prostřednictvím direct mailu atd. Pokud mluvíme o inzerci v místním tisku či roznosu stovek letáků do schránek, dostaneme se k částkám v řádu tisíců korun. Pokud použijete inzerci v denících, rozhlasovou reklamu nebo billboardy, mohou jít náklady do desítek tisíc korun.

 

Zdá se vám to hodně? Ale ani tady ještě ztráty nekončí. A jdou výše, mnohem výše. Ztratili jste totiž také možnost aktuálních prodejů, které by vám přinesl efektivní marketingový nástroj, plus další budoucí prodeje těmto novým zákazníkům, jakož i prodej a následné tržby od klientů, kteří by přišli díky doporučení těchto nových zákazníků.

Ztráty jdou do desítek až stovek tisíců korun pokaždé, když uskutečníte nějakou marketingovou aktivitu, která nepřinese žádaný efekt.

Ne všechny reklamy, letáky, obchodní dopisy, atd. jsou stejné. Jedna reklama může přinést jen málo nebo vůbec nic na oplátku za váš čas, energii a peníze. Naproti tomu další inzerát může vést k prodejům za desítky či stovky tisíc korun, pokud je založen na několika jednoduchých, ale účinných marketingových konceptech.

Pro portál iPodnikatel.cz: Ing. Vladimír Kuchař, poradce pro marketing a rozvoj firem, MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ – redakčně upraveno.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.