Report: Vsetínský BarCamp ve Zlíně 2015

Letos jsme měli šanci se účastnit šestého ročníku BarCampu ve Zlíně. BarCamp je každoroční setkání programátorů, grafiků, kodérů, designerů, podnikatelů, aktivistů, markeťáků, novinářů a geeků všeho druhu, a u toho jsme nesměli chybět.

Tomáš Čupr: Základní pilíře úspěšné firmy – názorně a v příkladech

Z přednášky Tomáše Čupra (zakladatel Slevomatu, DámeJídlo a Rohlík) jsem si odnesla toto: Základní pilíře úspěšné firmy jsou schopnost řídit zaměstnance, metoda pěti proč a pečlivá práce s daty. Trochu mi chybělo to “názorně a v příkladech”, ale možná jsem jen špatně poslouchala :)

cupr

Bára Buchtová: Nuťte uživatele přemýšlet… ale, aby je to bavilo

Přednáška Báry Buchtové se mi moc líbila. Bára ukázala několik názorných ukázek marketingu, který používá herní prvky, díky kterým potencionálního zákazníka aktivně zapojí a on si díky své aktivitě lépe zapamatuje informace, které mu byly sděleny.

Báru najdete na Twitteru jako @bbarbuska.

Robert Němec: Jak se řídí firmy v Silicon Valley a jak jsem to začal uplatňovat v naší agentuře

Pan Němec je typ člověka, který září pozitivitou :) a tak taky probíhala jeho přednáška. Zaujala mě hlavně jeho myšlenka, že je lepší nechat zaměstnancům ve firmě volnou ruku – většina z nich se vydá správným směrem a ty, kteří odbočí, pak stačí nasměrovat. Podle Roberta je to lepší způsob než přílišné omezování a kontrola.

Další myšlenka, která se mi velmi líbila, byla tato: “Lepší dnes na 80 % než na 100 % zítra nebo za týden.”

 

Více o Robertovi a jeho práci na RobertNemec.com@Robert_Nemec, @RoberNemec_com.

Adam Rek: Jak jsem hledal výzvu

Adamovo povídání o tom, jak hledal výzvu, bylo příjemným osvěžením před závěrem akce.

Nechte se inspirovat Adamovým webem, nebo ho hledejte jako @adam_rek.

Filip Dřímalka: Propojení korporací/startupů/státu/inovací = How to disrupt anything and everything

Filip Dřímalka je zkušeným matadorem podobných akcí a opět nezklamal. Dovolím si uvést 2 myšlenky, které mi nejvíce utkvěly v paměti:

#1 Jedno z českých ministerstev zadalo veřejnou zakázku na nějakou službu, kterou vyčíslilo na 228 tisíc Kč. Filip zadal požadavek na svoji platformu EasyTask a dostal odpověď, že daná služba lze realizovat za 12 tisíc Kč. To je opravdu efektivní hospodaření s veřejnými financemi. Ještě, že veřejné zakázky musí zohledňovat principy 3E – hospodárnost, efektivitu a účelnost, protože v tomto případě to bylo zcela jistě velmi efektivní :/

#2 Legalizace marihuany v Coloradu za půl roku fungování zapříčinila takové snížení kriminality, že musela být propuštěna značná část policistů a lidé na tom díky vratce daní ještě vydělali.

Ti z vás, kteří letošní zlínský BarCamp zmeškali, nemusí zoufat, protože záznamy přednášek budou co nevidět na Vimeu. After party jsme se bohužel neúčastnili, proto nemůžu poreferovat, ale věřím tomu, že byla super.

 

Autor: Petra Tabarová, foto: facebook BarCamp

Témata:
internet  

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.