Nové koncepty prodeje – pop up shop, shop in shop, koncept store

Toužíte po neotřelém způsobu prodeje, který vaše zákazníky bude bavit? Dejte šanci novým konceptům prodeje. Vyniknete ;-)

Pop up shop

Živá prezentace značky na krátkou dobu bez velkých nákladů. Tak nějak ve zkratce by se dal vysvětlit koncept prodeje s hravým pojmenováním „pop up“. „Pop up“ znamená ve volném překladu „vytřesknout“, „vyskočit“. Marketingově znalí možná budou znát význam ve spojení s bannery – jedná se o typ bannerů, které v jednu chvíli vyskočí na stránce a překryjí obsah stránky. Jako koncept prodeje se „pop up store“ vyznačuje důležitou charakteristikou – jde o krátkodobost fungování takového obchodu. Jinak je to běžný kamenný obchod, ale s tím rozdílem, že nefunguje roky či desetiletí, ale pouze týdny či několik málo měsíců.

Shop in shop

Shop in shop koncept prodeje, přestože si svou pozici na trhu zatím stále ještě buduje, není nic nového pod sluncem a způsobem fungování odpovídá svému doslovnému překladu – je to obchod v obchodě. Jeden „obchod“ ze sousloví je maličký, jedná se třeba jen o stánek o pár metrech čtverečních. Ten druhý „obchod“ pak ve slovním spojení označuje klasický kamenný obchod nebo supermarket. Dejme tomu, že bychom např. v Hervisu (což je multiznačkový market se sportovním oblečením) našli samostatně fungující stánek s oblečením značky Puma. To je příklad shop in shopu.

 

Koncept store

Koncept story jsou doménou designových lifestylových věcí – od oděvů, doplňků, obuvi, kosmetiky, přes jídlo, knihy, hudbu, až po nábytek, dekorace do bytu a umění samotné. První koncept story, tedy specializované obchody s lifestylovým zbožím, se začaly objevovat v Itálii a Francii už v 90 letech. Jako všechno, i koncept „koncept storů“ přišel do Česka se značným zpožděním. Ale daří se mu u nás, a to převedším v Praze, kde vzniká řada butiků nabízejících převážně tvorbu českých umělců. Mimopražští zase ostrouhají, ale pro vás o důvod víc, proč si koncept store pustit i do svého podnikání ;-)

Pokračování o všech konceptech prodeje
najdete v červnovém e-magu Starting Up

Autorka Bara profilovka mala

Barbora Mazochová
šéfredaktorka portálu iPodnikatel.cz


Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.