Korporátní identita firmy: Proč a jak mají firmy řešit jednotnou firemní identitu (1.díl seriálu)

Vítejte na začátku seriálu o designu firemní identity. Postupně si prozradíme tajemství úspěchu prezentace firem, které jsou lídry na trhu. Řekneme si, jak design všech propagačních materiálů ovlivňuje vnímání firmy okolím a také samostatný růst společnosti. Začneme ale pěkně od začátku vysvětlením, co je to korporátní identita a kterými prvky je tvořena.

Firemní písmo

Proč je potřeba mít jednotné písmo pro všechny materiály firmy, ale i pro všechny zaměstnance do textových editoru? “Vždyť ta písma jsou skoro všechna stejná,” říkáte si možná. No, nejsou a je to složitější, než by si člověk na první pohled myslel.

Písmo jako takové

Ideální je vybrat rodinu písma, která má více řezů (např. alespoň light, regural, italic, bold). Populárním se dnes stala kombinace řezů light a bold, ne-li extra bold. Tento kontrast působí čistě a zároveň moderně.

Příklad

Písmo

Nejpopulárnější firemní písma:

Myriad Pro, League Gothic, Cabin, Corbel, Museo Slab, Bebas Neue, Ubuntu, Lobster, Franchise, PT Serif

Písmo placené nebo zdarma?

Většina známých písem je dostupná zdarma, ale obsahuje jen max 2-3 typy řezů písma. Pokud si za písmo zaplatíte dostanete se až k 12 řezům. Možnosti jsou pak daleko větší.

Tip autora:

Jako firemní písmo vybírejte to, které bude vypadat co nejjednodušeji. Zbytečná složitost písma působí pak rušivě v cele firemní identitě. Ideálně nechat výběr písma na profesionálním grafikovi, který již při tvorbě myslí na všechny aspekty, které musí firemní písmo splňovat.

 

Mezery a barva

Při sazbě textu udělá hodně, pokud si vyhrajete s mezipísmenovou a meziřádkovou mezerou. Zvětšením těchto mezer se text provzdušní. Zjemněním černé, jakožto barvy základního textu, pomůžeme k čistotě celého odstavce.

Podívejte se sami, jaký to má dopad na odstavec s textem. Připomínám, že v obou případech je použita stejná velikost písma.

Mezera u písma

Důležité je pohlídat si, aby se opravdu všude používalo stejné písmo. Od cenové nabídky pro zákazníky, přes web, až katalog. Je to jen další z úlomku skládačky, která pak jako celek dává firmě prestiž a lepší zapamatovatelnost.

V příštím díle seriálu o firemní identitě se podíváme na použití firemní identity na propagačních materiálech firmy.

o autorovi Hradil
Petr Hradil, jednatel grafického studia BOXART s.r.o.

Má 9 let praxe v designu a prodeji. Je naivní snílek a věčný optimista.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.