Korporátní identita firmy: Proč a jak mají firmy řešit jednotnou firemní identitu (1.díl seriálu)

Vítejte na začátku seriálu o designu firemní identity. Postupně si prozradíme tajemství úspěchu prezentace firem, které jsou lídry na trhu. Řekneme si, jak design všech propagačních materiálů ovlivňuje vnímání firmy okolím a také samostatný růst společnosti. Začneme ale pěkně od začátku vysvětlením, co je to korporátní identita a kterými prvky je tvořena.

Prvky firemní identity

Firemní identita se skládá s několika základních prvků – firemních barev, logotypu a písma.

Firemní barvy

Začíná to určením firemních barev. Obvyklé bývá, že se určí jedna základní barva a doplní se o odstíny šedé. V moderní grafice se často setkáte s návratem různobarevných kombinací a jejich odstínů.

Ukázky ideálních barevných palet

Ideální barvy


Psychologie barev

Žlutá

povzbuzuje, osvobozuje, přináší uvolnění, pocit souladu, harmonie, působí vesele a otevřeně, ale může být spojována i s povrchností a přelétavostí

Oranžová

je slavnostní, vyvolává pocit radosti, je spojena s představou slunce, tepla, bohatství, zlata, úrody, slavnostního vzrušeného očekávání, ale i s bezcílným hektickým rozčilením.

Zelená

působí přirozeně, ale někdy i jedovatě, je spojena s představou chladu, vlhka, ticha, (rostlin) přírody, ekologie a růstu

Modrá

znamená klid, důvěru, tradice, stálost přetrvávající na věky, matriarchát

Červená

vzrušující, energická, prudká až náruživá, silná, mocná, spojená s představami ohně, krve, nebezpečí, lásky, hluku. Zároveň je vznešená, je symbolem energické akce, změny, přetváření a pronikání vpřed, dobývání, energie a sebevědomí, výstrahy.

Fialová

melancholická, osobitá, náročná, značí zastřené vzrušení, skryté tajemství vyvolávající znepokojení, zdrženlivou střízlivost, pokoru, skromnost

Hnědá

je střízlivá, mlčenlivá, solidní a vážná, realistická, spojená s představou jistoty a pořádku, domova, tradice, zdrženlivosti

Šedá

netečná, smutná, spojená s představou chudoby a pokory, neutralitou, hranicí mezi prostory

Bílá

neurčitá, nejistá, spojená s představou nevinnosti a čistoty, osvobození, absolutní svobody, nových začátků

Černá

barva smrti, koncový bod tmavosti představuje konečné rozhodnutí, agresivní vzdor, popření pestrého života, nicotu, absolutní odříkání, je výrazem pro bojovné „ne“.

Tip autora:

Doporučuji vybírat spíše ze standardních barev. Následně například při výrobě reklamních předmětů s nebudete mít problém vybrat barvu ze základních vzorníků. Tím se ušetří dost peněz. Pozor na vnímání barev při zobrazení na monitoru a při tisku. Monitor zobrazuje barvy v RGB škále a tisk CMYK. Nikdy se nepodaří, aby barvy byly úplně stejné. Navíc u monitorů rozhoduje kalibrace a technologie displeje. Pokaždé tak má barva jiný odstín. Nejhorší na sjednocení je jednoznačně modrá.

 

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.