Jak správně vystavět firmu na trhu

Jedním z dílků celé skládačky představující vybudování fungující firmy je vybudování dobré firemní identity. Můžete na ní postavit své podnikání a zrychlit a zjednodušit si cestu ke svému cíli.

Řada firem dělá stále chybu v tom, že identitu vybudovanou nemá a cíleně nebuduje ani svou značku. Kvůli tomu pak nemůže fungovat samotný obchod firmy, pro firemní obchodní oddělení je těžké získávat nové zákazníky a cíleně pracovat s těmi stávajícími je příliš složité nebo někdy i zcela nemožné.

Čím déle funguje firma takovýmto způsobem, tím více přichází o své peníze, čas, image a hlavně o podíl na trhu. Budování firemní identity musí procházet napříč celou firmou uvnitř, a také směrem ven.
Jak vzniká firemní identita?

1V první řadě je důležitá marketingová strategie. Jedině průzkumem trhu, zákazníka, konkurence a následnou analýzou dat (jak vnitřního – firemního, tak vnějšího prostředí) můžete dojít k marketingové strategii, která vám stanoví správné cíle, vize a přesně vyspecifikuje, jak se vaše firma bude na trhu prezentovat, působit a komunikovat. Před samotným zadáním designu musíte mít hlavně všechny tyto informace ujasněny.

 

Opravdu nestačí jen informace typu: „mně by se líbilo“, nebo “já bych chtěl“ či “ hele, hrozně pěkný je to logo té firmy“…apod. Každá firma je unikátní, má své přednosti, výhody, zákazníky atd. Každá firma má také své vedení, schopnosti, limity. Postavte proto firemní identitu na pevných základech, které jsou uvěřitelné, a ne na svém vkusu.

2Výběr designéra, grafika nebo studia, které připraví vizuály podle marketingového zadání. Tento krok je velmi důležitý právě pro samotnou volbu správné osoby nebo studia. Musí to být subjekt, který má s danou tvorbou identit zkušenosti, je schopný připravit návrhy odpovídající marketingovému zadání (a ne jen vlastnímu vkusu) a hlavně dokáže vnímat vaše požadavky a připomínky.

Pro vaše rozhodnutí a ztotožnění se s návrhy loga a identity je nutné vidět grafické návrhy v různých podobách a užitích. Logo a firemní identitu budete používat napříč všemi marketingovými nástroji, proto byste ukázky měli hodnotit například v přenesení na web, firemní dopis, mail, propagační předmět apod. Každý sice ví, jak by to mělo vypadat, ale věta: „já si to dokážu představit“ v tomto případě opravdu nestačí.

3Po výběru firemní identity je nutné vytvoření manuálu. Manuál není zbytečný dokument plný nepochopitelných pravidel, ale návod, jak firemní identitu používat a hlavně jak jí dodržovat. Už jsem viděla mnoho firem, které měly na začátku perfektně vytvořenou firemní identitu či design produktu a už za půl roku bylo vše jinak. Stačí občasné odchýlení se od zadané identity – leták udělá Karel, ten je nejlevnější, a polep vozu tohle studio, udělají to komplet, ušetříme čas apod., kde je manuál – nevím, vždyť jde jen o leták. A za půl roku je investice najednou pryč, firma opět vypadá nejednotně, přestala srozumitelně komunikovat a její síla a sebevědomí jsou ty tam.

Pokračování článku o budování firemní identity čtěte ZDARMA v e-magu Starting Up:

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.