Jak a proč zapojit obsahový marketing do marketingu start-upu

Nejčastějším problémem většiny start-upů není obvykle vytvoření skvělého produktu, často se ale tyto začínající firmy nebo projekty potýkají se získáním zákazníků pro své inovativní produkty. A protože se většinou pohybují na online scéně a jsou spojeny s technologiemi, je pro ně důležitý internetový marketing jako zdroj nových zákazníků. Efektivním způsobem, jak zákazníky pro svůj startup získat, se poslední dobou stává obsahový marketing, který stojí za zrodem mnoha úspěšných start-upů jako „tajná“ přísada receptu na marketing firmy. Pojďme se podívat na to, jak ho do svého podnikání můžete přimíchat i vy.

Nejčastějším problémem většiny start-upů není obvykle vytvoření skvělého produktu, často se ale tyto začínající firmy nebo projekty potýkají se získáním zákazníků pro své inovativní produkty. A protože se většinou pohybují na online scéně a jsou spojeny s technologiemi, je pro ně důležitý internetový marketing jako zdroj nových zákazníků. Efektivním způsobem, jak zákazníky pro svůj startup získat, se poslední dobou stává obsahový marketing, který stojí za zrodem mnoha úspěšných start-upů jako „tajná“ přísada recObsahový marketing na internetu znamená zjednodušeně marketing, který svých cílů dosahuje pomocí různých druhů obsahu, jako jsou články, videa, grafiky apod. Úkolem marketérů je tedy vymyslet, jaký obsah zaujme vaše zákazníky, takový obsah vytvořit, dostat ho před správné uživatele na internetu a díky němu později prodat svůj produkt.

Proč právě start-upy nejvíce těží z obsahového marketingu

Start-upy často přicházejí s nevšedními produkty a službami, které na trhu ještě nejsou, nebo se výrazně liší od ostatních konkurentů. Většinou proto před platebními bránami na začátku není připravený zástup zákazníků, ale v lidech je nejdřív třeba probudit potřebu, aby si náš produkt koupili, a k nákupnímu rozhodnutí je postupně dovést.

Pro takové případy je ideální použít právě obsahového marketingu. Pokud vytvoříte sérii článků, videa a další obsah, který můžete například podpořit chytrým e-mailingem a citlivou komunikací na sociálních sítích, budete schopni svým zákazníkům pomoct uvědomit si jejich potřebu, kterou řeší váš produkt. Pomůžete jim dozvědět se více o možnostech řešení a můžete jim pomocí obsahu poradit s dílčími problémy. Díky vhodně vytvořenému obsahu získáte brzy pozornost zákazníka. Ten často začne váš obsah vyžadovat (ne odmítat jako klasickou reklamu) a hledat další pomoc, což ho posouvá dál v nákupním rozhodování. Najednou si nepřipadá, že je mu něco prodáváno, ale že se mu snažíte pomoct, takže je váš vztah s ním mnohem vřelejší a úspěšnost, že se stane vaším zákazníkem, se tak zvyšuje.

Jak má start-up začít s obsahovým marketingem?

Jako první je důležité identifikovat, kdo je vaším zákazníkem a jak vypadá proces, kdy se člověk rozhoduje o nákupu vašeho produktu či služby. Na základě toho stačí vymyslet, co v průběhu rozhodování zákazník řeší, a vytvořit články, videa, e-maily, infografiky a další druhy obsahu, které odpovídají na otázky zákazníků a podporují je v poznání výhod vašeho produktu. Klidně nepřímo, se zaměřením na problém zákazníka, nejen se zájmem prodat svůj produkt. Můžete také nabídnout ke stažení nějaký e-book výměnou za e-mail, na který pak můžete zasílat chytrým způsobem svůj další obsah, který uživateli dál pomůže, a zároveň s tím představovat svá řešení.

 

Nenahánějte své zákazníky, dobrý obsahový marketing to bude dělat za vás

Velkou výhodou marketingu pomocí obsahu je to, že jakmile jednou obsah vytvoříte, může vám dlouhodobě přinášet zákazníky. Spolu s rostoucím množstvím obsahu navíc vzrůstá jeho efektivita – i při stejných časových a finančních investicích do této formy marketingu na internetu. Obsah můžete vytvořit ve svém týmu a bude vás stát především vlastní úsilí, což se hodí těm začínajícím firmám, které nemají příliš financí. Marketing lze automatizovat, e-maily mohou dle pravidel chodit příjemcům automaticky, obsah lze propagovat pomocí pár kliknutí tisícům lidí vaší cílové skupiny. Úspěšný obsah se šíří samovolně komunitou na sociálních sítích. Lidé sami vyhledají pomocí vyhledávačů váš obsah a čtou či prohlíží si ho, což vám dává stále nové příležitosti, jak oslovit další zákazníky. Z obsahového marketingu se tak po čase stane stabilní kanál pro získávání nových zákazníků. To vám umožní snížit náklady na marketing, vybudovat si jméno v oboru a získat tak konkurenční výhodu.

Obsahový marketing stojí za úspěchem mnoha startupů. Osobně mi to potvrdil například Larry Kim z Wordstream, Simon Payne z Leadpages, ale i mnoho českých podnikatelů. Pokud máte trpělivost a myslíte to se svým podnikáním dlouhodobě, vyzkoušejte marketing pomocí obsahu a vytvořte si nový marketingový kanál, který vám každý den přinese nové zákazníky.

o autorovi reznicek
Josef Řezníček, zakladatel Včeliště

Josef Řezníček je zakladatelem projektu Včeliště.cz, který pomáhá českým firmám dělat efektivní obsahový marketing. Je spoluautorem první knihy o obsahovém marketingu v ČR. Rady pilných včelek, které mohou pomoci i vašemu marketingu, můžete sledovat přes Facebook či Twitter, nebo si přečíst rady a tipy nablogu.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.