Customer relationship management (CRM) aneb řízení vztahů se zákazníky

Při určitém zjednodušení lze CRM (Customer relationship management) systém pro řízení vztahů se zákazníky označit jako promyšlený a automatizovaný způsob práce se zákazníky, který umožní zvýšit pravděpodobnost získání a udržení zákazníků.

 

Chtějte po CRM víc než evidenci

CRM by vám mělo umět odpovědět na složitější dotazy - proto přemýšlejte nad tím, které výstupy budete potřebovat. Jaké informace musíte mít, abyste dokázali správně identifikovat, segmentovat a pečovat o zákazníky, sledovat růstový potenciál trhu odvětví či skupiny a efektivně zapojit vaši firmu do tohoto procesu. Hledejte způsob, jak dělat věci lépe. K tomu, abyste je mohli dělat lépe, potřebujete informace a právě tyto informace byste měli hledat v CRM. Každý z uživatelů by měl definovat vlastní potřeby na systém, nikoli pouze pasivně čekat, co mu systém nabídne.

Ujasněte si, jak složitý CRM systém potřebujete

Ujasněte si, zda vám stačí CRM, který umí řídit čas, pracovníky a kontakty, nebo potřebujete s ohledem na velikost počtu stávajících a potenciálních zákazníků i silnou nadstavbu umožňující analytické výstupy.

Zvolte si CRM podle možností vašeho rozpočtu

Pokud firma nemá dostatek finančních prostředků (je nutné počítat nejen s náklady na pořízení a implementaci, ale i na údržbu) na CRM a přesto cítí potřebu řešit problémy spojené s péčí o zákazníky, je vhodné použít jednodušší variantu CRM (například jen moduly primárně zaměřené na operativní práci se zákazníky), nebo zvážit pronájem CRM systému. Lze tak získat zkušenosti se CRM a následně dokupovat další potřebné moduly.

Vyjděte z velikosti databáze vašich zákazníků

Čím větší databáze zákazníků jsou, tím složitější a náročnější CRM bude (nejen softwarově, ale i hardwarově). Bude potřeba dobře si uvědomit, vazbu na další softwarové nástroje ve firmě a na složitost přístupových práv do CRM podle složitosti organizační struktury, která se o zákazníky stará.

Nečekejte návratnost CRM za měsíc

Zavedení CRM systému není pouze zakoupení softwaru, ale především „nakrmení“ daty, proškolení pracovníků, osvojení si efektivního používání nového systému všemi pracovníky (obchodníci, vedoucí aj.). Podle složitosti systému lze očekávat zahájení plného bezproblémového provozu po 6-9 měsících od zakoupení, potom teprve lze počítat návratnost.

Zjistěte, zda existuje CRM pro váš obor

Na trhu existuje celá řada dodavatelů jednodušších i složitějších systémů. Někteří dodavatelé se orientují na určitá odvětví hospodářské činnosti, nebo mají více zkušeností v určitých odvětvích. Toho můžete s výhodou využít. Situaci lze také řešit dohodou s dodavatelem o možnosti přizpůsobení CRM systému „na míru“ pro konkrétní potřeby daného oboru.

Ujasněte si, jaké vazby CRM systému budete potřebovat

Zajímejte se, zda je CRM systém dostatečně „otevřený“ pro propojení s jinými softwarovými nástroji ve firmě. Ušetříte si tak celou řadu problémů v budoucnosti.

 

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.