Affiliate program – obchodní model, který zvýší vaše tržby

V tomto článku se zaměřujeme na základní pravidla, jak affiliate program (provizní systém) postavit, jak ho správně spravovat a jak dlouhodobě dosahovat toho, aby ti nejlepší partneři pracovali pro vás, i když vaše konkurence bude vyplácet vyšší částku za provizi než vy. Zvyšte obraty vašeho podnikání a nastartujte vlastní provizní systém během pár minut!

Soustřeďte se na ta správná čísla 

U správců partnerských programů často převládá představa, že nejvíce partnerů, kliků a prodejů bude mít ten, kdo nabídne vyšší odměnu za konverzi. To pak způsobuje vzájemné přebíjení se vysokou cenou za provizi. Na následujícím příkladu je ale vidět, že to nebývá vždy nejlepší řešení.

Předpokládejme dva affiliate programy. Jeden bude za konverzi vyplácet 300 Kč, druhý 200 Kč. Zde by se mohlo zdát, že je jasné, který z nich získá nejvíce kvalitních partnerů. O co však jde především, je celkový zisk partnera, a ten není dán jen výší provize za konverzi, nýbrž součinem této provize a míry konverze vašeho webu. Abychom i tento fakt zohlednili, stanovíme konverzní poměr prvního webu na 1 % a druhého na 2 %.

Je zjevné, že z 1.000 přivedených návštěvníků bude na prvním webu 10 objednávek, což odpovídá celkové odměně pro partnera ve výši 3.000 Kč. Zatímco na druhém webu stejné množství přivedených návštěvníků vygeneruje 20 objednávek a partnerskou odměnu ve výši 4.000 Kč. Pokud tedy budete mít web s lepším konverzním poměrem, bude váš affiliate program pro potenciální partnery výhodnější, a to i navzdory nižší odměně za jednu konverzi. Na svých stránkách pak prezentujte nejen výši vyplácené provize, ale zároveň jasně ukažte svým potenciálním partnerům, o kolik si s vámi mohou vydělat více.

Soustřeďte se proto na své podnikání, na to, v čem jste dobří. Zaměřte se na maximální zefektivnění celého prodejního procesu. To bude ve výsledku znamenat nejen větší zisk pro vás, ale i celkovoukonkurenční výhoduvašeho affiliate programu.

Tipy na zavedení partnerského affiliate programu

Finanční stránka affiliate programu

  • Výše odměny

Výše odměny musí partnery nalákat. Zjistěte si, kolik vyplácí konkurence. Vycházejte z vlastní marže, v úvahu berte ale také opakované nákupy a platby. Buďte připraveni nabídnout klíčovým partnerům lepší odměny, než jaké prezentujete veřejně. Motivujte je bonusy za obraty a za dosažení stanovených cílů. Dejte jim šanci vydělat víc, ukažte jim, že si jejich práce vážíte a že jste schopni ji náležitě ocenit. Dejte jim najevo, že je berete jako rovnocenné partnery

 
  • Způsob určení výše odměny

Můžete ji spočítat jako procento z ceny výrobku nebo určit fixní částku. Promyslete, jestli chcete mít výši provize jednotnou napříč celým sortimentem nebo individuální pro jednotlivé výrobky či produktová oddělení.

  • Jak vyplácet provize

Partneři s živnostenským listem vám mohou vystavit fakturu, myslete však i na ostatní. V úvahu připadá například výplata peněz na základě smlouvy o zprostředkování. Kromě finanční odměny lze nabídnout také čerpání provize ve formě slevy na nákup. Pokud tento způsob preferujete, zvýhodněte ho oproti peněžní formě. Poraďte se se svým právníkem a účetním.

  • Kdy vyplácet provize

Stanovte minimální částku, při které partnerovi vyplatíte první provizi. Tato suma musí být dostatečně motivující, partner nesmí na peníze čekat neúměrně dlouho. Zároveň ale musí být dost vysoká na to, abyste odradili ty, kteří se do partnerského programu zaregistrují jen proto, aby levněji uskutečnili vlastní plánovaný nákup. Určete také minimální hranici pro vyplácení dalších odměn (nejen první). Čím nižší bude, tím více budete mít administrativní práce.

  • Zvýhodnění partnerů

Promyslete, jestli se vám vyplatí zvýhodňovat nejúspěšnější partnery. Pokud se k tomu uchýlíte, často se s nimi lze dohodnout na speciálních formách propagace a například výraznější podpoře vaší značky. Vaše technické řešení by mělo diverzifikaci provizí umožňovat.

  • Víceúrovňové provize

Pokud se to hodí pro váš obchodní model, můžete vytvořit tzv. pyramidu. V takovém případě dostane partner odměnu také za registraci jiného partnera. Následně inkasuje podíl z jeho výdělků. Rozhodněte se, do kolika úrovní má systém fungovat, a jestli je dostatečně motivující pro všechny zúčastněné.

Témata:
marketing  

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.