Affiliate program – obchodní model, který zvýší vaše tržby

V tomto článku se zaměřujeme na základní pravidla, jak affiliate program (provizní systém) postavit, jak ho správně spravovat a jak dlouhodobě dosahovat toho, aby ti nejlepší partneři pracovali pro vás, i když vaše konkurence bude vyplácet vyšší částku za provizi než vy. Zvyšte obraty vašeho podnikání a nastartujte vlastní provizní systém během pár minut!

Právní rámec affiliate programu

  • Obchodní podmínky

Vytvořte je ve spolupráci s právníkem obchodní podmínky a dejte je partnerovi ke schválení při registraci. Vyhněte se kopírování podmínek od konkurence, mohou být po právní stránce děravé.

  • Ochrana osobních údajů

Ujistěte partnery, že s jejich údaji nakládáte v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů a nebudete je poskytovat třetím stranám. Partner vám obvykle musí dát své číslo účtu, adresu a e-mail, měl by vám proto věřit.

Informace a podpora affiliate programu

  • Online podpora

Partneři budou mít často dotazy, problémy a připomínky. Vyhraďte kapacity některého zaměstnance, aby mohl pružně reagovat a řešit problémy. Zřiďte pro tento účel speciální e-mail a telefonní linku. Flexibilní podpora je jednou ze základních podmínek úspěšného partnerského programu.

  • Často kladené otázky

Vytvořte stránku s často kladenými otázkami (FAQ) a odpověďmi. Můžete mít dvě – jednu s typickými otázkami před registrací do programu na hlavním webu a jednu přímo v rozhraní affiliate pro registrované partnery. Čím užitečnější FAQ stránky budou, tím méně práce budete mít s individuální podporou.

  • Diskusní fórum

Zvažte vytvoření diskusního fóra pro partnery nebo využijte stávající fórum na svém webu. Můžete tak umožnit vzájemnou komunikaci partnerů, ušetřit čas na opakovaných odpovědích a zprostředkovat více informací pro lidi, kteří se rozhodují, zda se do programu zapojit.

  • Informační texty

Všechny informační texty v rámci affiliate programu musí být jasné, srozumitelné a stručné. Pokud víte, že psaní není zrovna vaše parketa, najděte si vhodného copywritera nebo alespoň korektora. Ukažte partnerům, jak systém funguje ještě před registrací a dejte jim přečíst testimonialy vašich současných spokojených partnerů.

  • Novinky

Nezapomeňte v rozhraní partnerského programu uveřejňovat aktuální informace a upozorňovat na nové funkce. Pro novinky zřiďte vlastní RSS kanál a umožněte je odebírat e-mailem.

  • Propagace

Zdůrazněte informaci o zavedení partnerského programu na vlastním webu a obešlete e-mailem stávající zákazníky. Většinu partnerů ale získáte jinde – využijte odborná diskusní fóra (v Česku např. Webtrh), soukromé katalogy affiliate programů, a pokud si od programu hodně slibujete, zvažte i jeho placenou propagaci například pomocí PPC kampaní na webech cílové skupiny.

 

Zdroj: H1.cz, s.r.o.

 

Témata:
marketing  

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.