Affiliate program – obchodní model, který zvýší vaše tržby

V tomto článku se zaměřujeme na základní pravidla, jak affiliate program (provizní systém) postavit, jak ho správně spravovat a jak dlouhodobě dosahovat toho, aby ti nejlepší partneři pracovali pro vás, i když vaše konkurence bude vyplácet vyšší částku za provizi než vy. Zvyšte obraty vašeho podnikání a nastartujte vlastní provizní systém během pár minut!

Affiliate program – provizní systém pro externí obchodníky

Ze zkušeností affiliate managerů vyplývá, že není vůbec důležité, kolik má vaše společnost v provizním systému registrovaných partnerů, ale kolik z nich opravdu váš produkt aktivně prodává a v jakém množství. Obecně můžete počítat s tím, že 10% vašich partnerů vám bude přinášet 90% partnerských prodejů. V situaci, kdy je v každém oboru na trhu 10% takových klíčových hráčů, by vaším cílem mělo být, aby tito klíčoví hráči pracovali pro vás a zároveň aby k vám byli natolik loajální, aby odolali nabídkám současné i budoucíkonkurence.

Jak mít úspěšný affiliate program

Buďte seriozní v provizním programu partneři 

Váš partner je de facto vaším zákazníkem a dokonce i víc než to. Přináší vám totiž nejen zisk, ale zároveň vám pomáhá budovat vaši firmu. Můžete nad ním sice krátkodobě vyhrát, ale pokud chcete budovat svůj projekt na pevných základech, hrajte vždy fér. V opačném případě bude jen otázkou času, kdy se objeví konkurence, která nabídne podobné či lepší podmínky a vy sami zůstanete na internetovém bojišti bez úspěchu. 

Stanovte si pravidla partnerského programu a ty pak dodržujte 

Stanovte hned od začátku pevné a neměnné podmínky pro spolupráci. Často se totiž najdou i partneři, kteří budou pro prezentaci vaší nabídky vytvářet nové stránky a budovat nové projekty. Pokud své podmínky uprostřed jejich práce změníte, získáte pověst nesolidního provozovatele. A to je to poslední, co v úzce provázaném světě internetu můžete potřebovat.

Pečlivě si proto rozmyslete, co chcete svým partnerům nabídnout. Stanovte, co se smí a co ne, jaké jsou povolené a zakázané formy propagace, jaká je výše provizní odměny a jaké jsou podmínky její výplaty. Vyhlášené podmínky pak v budoucnu měňte pokud možno jen k lepšímu.

Budujte se svými partnery osobní vztahy. Každý dobrý obchodník vám potvrdí, že vztahy jsou to, co dělá obchod. Udržujte proto se svými partnery kontakt, přemýšlejte, jak jim věci usnadnit, zjednodušit, zpříjemnit.

Mějte funkci affiliate managera 

Stanovte konkrétního člověka, který bude mít váš affiliate program na starosti a kontakt na něj dejte k dispozici svým partnerům. Není nic horšího než neosobní program s e-mailovou adresou na webmastera. 

Naslouchejte svým partnerům 

Buďte se svými partnery v kontaktu. Ptejte se jich na jejich názory. Nechte si poradit, jaké reklamní formáty by jim více vyhovovaly. Žádejte je o návrhy, jak projekt vylepšit. Dejte jim šanci aktivně se podílet na růstu vaší firmy.

Vzdělávejte své partnery 

Založte pro své partnery elektronický měsíčník, informujte je o nových marketingových trendech, sdílejte s nimi efektivní strategie, nové reklamní formáty, případové studie, motivujte je výsledky ostatních. 

Vyhněte se soupeření 

Tento bod je velice důležitý. Hned na začátku spolupráce si jasně stanovte, co je povoleno a co ne. Stanovte si reklamní aktivity, které mohou partneři používat tak, abyste si na jednotlivých reklamních plochách nekonkurovali. Typickým příkladem je určení, zda je partnerům povolena reklama na internetu formouPPC. 

Poskytujte dostatek alternativních reklamních formátů 

Dejte svým partnerům možnost vybrat si z širokého portfolia reklamních produktů i dalších podpůrných zdrojů a materiálů, které budou podporovat prodej vašich produktů nebo služeb.

Mohou to být například články nebo elektronické reporty zdarma ke stažení, které může každý partner opatřit svým partnerským linkem. Takové dokumenty, které obsahují zajímavé informace pro vaše zákazníky, jsou často spojené se silným virálním efektem – lidé si je přeposílají mezi sebou. Získáváte tak přesně cílenou reklamu skoro zadarmo. 

Poskytněte partnerům kvalitní systém pro sledování úspěšnosti reklam 

Sledování úspěšnosti jednotlivých reklamních kanálů je základ efektivní správy kampaní. Ti nejlepší partneři se nespokojí s úvodním umístěním partnerského linku na své stránky a pasivním čekáním, co bude. Naopak. Budou zkoušet různé typy reklamních nástrojů a budou potřebovat přesně vědět, který z nich funguje a s kterým naopak neztrácet čas. 

Témata:
marketing  

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.