6 tipů pro offline marketing malého podniku

Žijeme v době digitální, proto marketingové agentury bombardují podnikatele nejrůznějšími výhodnými nabídkami online marketingových řešení. Ta mají určitě své kouzlo, nicméně neškodí si připomenout, že existuje také offline marketing, který může za málo peněz nadělat hodně muziky. Máme pro vás 6 tipů na nástroje, které moc nestojí, ale mohou hodně pomoci.

Co dokáže obyčejná vizitka

Vizitky si lidé často spojují s výměnou kontaktů při obchodních setkáních. Ne vždy si ale uvědomí, že s nimi jdou dělat i jiné zajímavé věci. V rámci low cost marketingu se dají připínat na nejrůznější nástěnky, roznést do schránek po okolí, vkládat do tematicky vhodných knih v knihovnách a časopisů v čekárnách na úřadech a ordinacích. Stejně tak jimi můžete vybavit své obchodní partnery a na oplátku rozdat zase pár jejich. Mimochodem, za zvážení to stojí třeba u řemeslníků, protože doporučení na šikovného kolegu ocení všichni, kteří někdy řešili opravy v domě.

Mít po kapsách pořád pár vizitek se jednoduše vyplatí. Pokud byste za jejich vytvoření nechtěli utrácet, existují generátory vizitek, kde si můžete tu svoji navrhnout sami. Stačí si pak návrh stáhnout a vytisknout. Vždy ale mějte na paměti, že vaše vizitka vychází z vašeho podnikaní, respektive brandu. Měla by jej respektovat a zároveň i podtrhovat.

Nenachází zákazník vaše dveře? Zaměřte se na okna!

V obchodě, stejně jako v mezilidských vztazích, platí důležitost prvního dojmu. Co myslíte, jaký dojem dělá vaše provozovna? Zkuste se podívat na svůj obchůdek očima zákazníka. Je vaše výloha magnet, který naláká kolemjdoucí potenciální zákazníky k návštěvě obchodu? Nebo už jsou vystavené produkty trochu zažloutlé? A co nejbližší okolí vašeho obchodu? Nebude mít zákazník strach sáhnout na kliku, aby náhodou něco nechytil?

I když sídlíte v pronajatých prostorách v domě s otlučenou omítkou, kromě toho, že budete mít uklizeno, můžete využít nejrůznější doplňky, které zákazníkův zážitek zpříjemní a které na vás zároveň ukáží i v případě, že třeba výlohu nemáte. Příkladem mohou být třeba obrandované stojany na kola, rozkvetlé květináče se zapíchnutými směrovkami, na zdech chytře rozmístěné plachty s vaší reklamou či bannery pověšené z oken a další. Nestojí to zase až tolik peněz, může to hodně pomoci vylepšit dojem z vaší provozovny a také to pomůže zákazníkovi vás najít.

Podpora lokálních akcí

Je vaše podnikání spíše regionálního nebo komunitního charakteru? Co třeba podpořit nějakou akci? V rámci partnerství nejrůznějších komunitních srazů, ale i dětských dnů, sportovních soutěží a kulturních událostí získáte možnost oslovit zákazníky, minimálně formou nejrůznějších plakátů a roll upů či fotostěn. Jejich výroba dnes není nijak zásadně finančně náročná, jsou skladné, z hlediska využití univerzální a při troše šetrného zacházení vám vydrží hodně dlouho. Hodí se je proto zařadit do vašeho offline marketingového balíčku.

Staré dobré letáčky

Ano, chodí vám jich denně spousta, a možná je proto nesnášíte. Jenže ony fungují. Obzvlášť ve spojení se slevovým kupónem, který má pro vás hned dvě výhody. Jednak tu, že pomůže nalákat potenciální zákazníky, a pak to, že vám pomůže změřit dopad vaší letákové marketingové kampaně, což je u offline marketingu vždycky trochu problém.

Lidská paměť je děravá a letáčky pomáhají u zákazníka nechat stopu. S jejich pomocí si pojistíte, že zásadní informace, které jste chtěli zákazníkovi sdělit, u něj zůstanou. Proto tyto materiály doporučujeme mít trvale zařazené ve vaší pracovní tašce. Nikdy nevíte, kdy se vám otevře možnost udělat nějaký obchod.

Pokud jste na začátku podnikání a hledáte low cost řešení, existují místa, kde si můžete za pár korun (respektive dolarů) koupit šablonu letáčku, v ní pouze upravit texty (především nezapomeňte na kontakty na vás), vytisknout a letáček může do světa. Nebo můžete dát přednost profi řešení od vašeho grafika a tiskárny, což je dražší řešení, nicméně se vyplatí zejména v momentě, kdy dbáte na svoji značku.

Regionální tisk

Lidé se vždy zajímali, co se děje v jejich okolí. Proto se na trhu tiskovin uživí spousta regionálních novin a časopisů. Když si k tomu přidáte nejrůznější městské a komunitní zpravodaje, hned máte další paletu nástrojů, které můžete využít pro vaši propagaci, třeba ve formě tiskové zprávy. Pokud na to půjdete chytře a nabídnete novinářům pro jejich čtenáře zajímavý obsah vycházející z vašich zkušeností či úspěchů, často zjistíte, že za uveřejnění článku nezaplatíte ani korunu.

Punk dopis is not dead

Kdy jste naposledy dostali klasický dopis a nebyla to složenka? Pokud máte databázi zákazníků, kterým se chcete připomenout, za zvážení stojí klasický dopis doprovozený třeba drobným dárkem opatřeným vaším logem a kontaktem na vás. Snažte se vybrat praktickou věc. Dopis možná skončí v koši, ale váš dárek se bude využívat a vaše značka bude pořád na očích. Zde se už dostáváme do kategorie dražších nástrojů, které se vyplatí v případě, kdy nabízíte službu s vyšší marží. I přes to se dá ale ke kampani přistoupit kreativně a zkusit si třeba domluvit spolupráci s někým, kdo má stejnou cílovou skupinu jako vy.

Vznik článku podpořil Plotbase s.r.o., specialista na výrobu rollupů, fotostěn, prezentačních stěn a stojanů pro vaše podnikání.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.