10 tipů, jak textem zaujmout i náročné zákazníky

Obchodní texty jsou jako utajení prodejci převlečení do písmen. Umět o své firmě mluvit a psát tak, aby to zaujalo zákazníky a prodávalo, je přes léta školní výuky a napsaných slohových prací stále umění. Začínající i větší firmy to ale hravě zvládnou díky následujícím tipům.

Pokud se někde zvyšují nároky na kvalitu textů, je to právě v marketingu. Text je nedílnou součástí většiny sdělení, které marketéři předkládají svým zákazníkům. Už dávno přitom nestačí jen umět psát, respektive zhmotnit myšlenku v pár odstavcích. Cílem je vzbudit emoce a na rozdíl od konkurence zaujmout textem natolik, že prodá. Věci již nelze pouze přikrášlit, ale je třeba je popsat dostatečně zajímavě. Jediným způsobem, jak toho dosáhnout, je neustále pilovat techniku a v psaní se zlepšovat.

 

1. tip: Vyprávět příběhy se vyplatí

Kouzlo příběhu lze v marketingu dobře využít. Jednoduchou formou zákazníkovi přiblížíme například nabízenou službu a zároveň tím budujeme základy vzájemného vztahu a důvěry. Prostřednictvím příběhů lze dosáhnout pocitu sblížení a dále pracovat s emocemi, které by měly odpovídat konkrétnímu záměru. Potřebujete pro vyprávění další argument? Stačí si uvědomit, že lidé obecně vydrží u příběhu klidně až do noci, což se zřejmě nestane se strohým či naopak obsáhlým návodem.

2. tip: Copywriter krmí hladový dav

Texty vytváříme pro své zákazníky. Proto je namístě začít pátrat po tom, co by je mohlo aktuálně zajímat, jaké jsou jejich touhy a potřeby. Záměrně vyhledávejte témata, po nichž vaši zákazníci hladoví, nebo ke kterým se nevyjadřují média ani vaši konkurenti. Zákazníci patrně nebudou přijímat se zájmem holé informace prezentované na webové stránce v sekci O společnosti, mnohem zajímavější pro ně bude například unikátní řešení problému, kterým se sami právě zaobírají.

Pokračování najdete v dubnovém e-magu Starting Up

o autorovi gric
Kamil Gric

Kamil začal psát ve svých 14 letech, kdy vydal první příručku o mobilních telefonech. Následujících 8 let působil v médiích a za tuto dobu byl šéfredaktorem řady tištěných i webových médií (například Computer, Doupě, Oficiální Xbox 360 magazín). Spolu s dalšími společníky založil a později prodal osvětové magazíny Nazeleno.cz a Cenyenergie.cz, které se jako první u nás věnovaly problematice úspor energií a energetiky. Od roku 2014 poskytuje své služby také firmám. Loni založil contentovou agenturu Narrative Media, mezi jejíž klienty patří například energetická společnost E.ON nebo konzultanti z ACOMWARE.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.