Time management – naplánujte si svůj čas

Jednou z nejdůležitějších dovedností podnikatele je umět si naplánovat svůj čas. Dodržováním několika jednoduchých zásad si můžete ušetřit spoustu problémů a zbytečný stres při podnikání.

Řízení času – time management

Znáte ten pocit, že vám práce a povinnosti přetékají přes hlavu a vy nevíte, do čeho se pustit dřív? Připadá vám, že nic nestíháte a přáli byste si, aby měl den alespoň o pár hodin víc? Toužíte zbavit se stresu z toho, že jste pořád pod tlakem času! Nedostatek času je pro mnoho lidí problém, se kterým se nedokáží vypořádat. Přitom stačí dodržovat několik základních pravidel, které spadají do oblasti time managementu.

Time management je způsob, jak si uspořádat čas a jak s ním hospodařit. Tou nejzákladnější radou je plánovat tak, aby byl čas využit co nejefektivněji. Se správným načasováním získáte dvě až tři hodiny navíc každý den.

Vycházejte z toho, že v běžném pracovním dni je pouze 60 % aktivit plánovaných a 40 % připadá na aktivity spontánní a neočekávané.

 

Základní principy time managementu

Principy a techniky správného plánování času nejsou nijak náročné. Jde především o to, abyste si je dostatečně osvojili a aby se staly nedílnou součástí vašeho života. Jen tak budou skutečně efektivní.

1Vytvořte si seznam priorit

Zastavte se a v klidu se zamyslete, co je pro vás nejdůležitější. Vytvořte si žebříček svých priorit a snažte se svůj čas plánovat tak, abyste svým hlavním pracovním úkolům mohli věnovat tolik času, kolik si přejete. Nejde jen o to, abyste stihli vše, co potřebujete udělat, ale abyste to navíc zvládli bez stresu a s uspokojením.

2Úkoly si napište

Napište si na papír seznam úkolů, které jsou před vámi. Připište k nim vše, co vás k jejich realizaci napadá, a uvažujte, kolik času vám jejich vypracování zabere. Dostanete tak úkoly ven z hlavy, což vám pomůže zbavit se stresu. Máte-li před sebou nějaký velký úkol, rozložte si ho na menší části. Ty si časově rozplánujte tak, abyste jej celý bez problémů stihli.

3Nepřeceňujte se

Dejte pozor, abyste si na svá bedra nenaložili příliš velký náklad. Buďte nekompromisní a držte se hesla: Co mohou udělat jiní, ať udělají jiní. Uvažujte o svých schopnostech reálně. Pokud je úkol nad vaše síly, nebojte se ho odmítnout. Je to jednodušší než později vysvětlovat, že s ním nemůžete hnout. Když se však náročnému úkolu vyhnout nemůžete, nestyďte se požádat někoho o pomoc.

4Naplánujte si den

Večer si napište vše, co musíte následující den splnit a časově si činnosti rozvrhněte. Vypozorujte na sobě, kdy v průběhu dne jste nejaktivnější, kdy vám jde práce nejlépe a snažte se nejdůležitější úkoly plánovat právě na tuto dobu.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

Praktické návody se vším všudy

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.