Naučte se prodávat sami sebe – pár užitečných tipů z praxe

Prodáváte skutečně sami sebe nebo jen kopírujete prodejní modely jiných firem a podnikatelů? V tomto článku vám předložíme několik důvodů, proč se zaměřit na sebe a jak posílit svoji originalitu a jedinečnost, protože to je to, co od vás vaši klienti většinou chtějí.

Jak se naučit prodávat sami sebe

Jako kouč se setkávám denně s úžasnými lidmi, kteří mají mnohdy neuvěřitelné schopnosti. Jedna z věcí, proč jim business občas nefunguje je ta, že nejsou schopni se zaměřit na sebe, na to, co mohou oni dát světu. Snaží se buď kopírovat okolí a jsou doslova deprimováni tím, když to nefunguje.

Často pak zjistíme, že sice svoji práci mají opravdu rádi, ale důvod, proč jim nefunguje, spočívá v tom, že ji nedělají podle sebe – mají strach, že pokud by to dělali po svém, nebude to nikdy dobře fungovat. Takže přejímají modely jiných firem a podnikatelů a snaží se o kopírování, které sice do jisté míry bude fungovat, ale nikoli z dlouhodobého hlediska.

Zde je několik důvodů, proč se zaměřit na sebe a jak posílit svoji originalitu a jedinečnost, protože to je to, co od vás vaši klienti většinou chtějí.

Máte jedinečný dar, který můžete dát světu

Každý z vás má specifické schopnosti a talenty, které pokud využijete správě, pak se stanete skutečně úspěšnými, budete totiž dělat to, co je pro vás přirozené a to lidé kolem vás ocení. Každý rádi spolupracujeme s někým, kdo se ve svém oboru cítí kovaný a zkušený. Výsledky spolupráce jsou většinou pak i velmi plodné. Proto je důležité tyto schopnosti objevit a naučit se je i svým způsobem prodávat. Lidé velmi pravděpodobně chtějí to, co jim můžete nabídnout a jsou schopni za to utratit i nemalé peníze. Nebojte se jim to nabídnout a najděte, co chtějí právě od vás.

Nadchněte svým zaujetím pro vaše podnikání

Nevím jak vy, ale já nejraději v businessu spolupracuji s lidmi, kteří o svém podnikání mluví s nadšením, milují svoji práci a dělají si ji opravdu po svém. Díky tomu dosahují po určitém čase úžasných výsledků. Na nic si nehrají, jsou přirození a jejich práce je upřímná. Těmto lidem se dá věřit, protože svým podnikáním také žijí. Nedělají polovičaté věci, ale pracují pro své klienty na více jak 100%. Nadšení a silné emoce prodávají!

 

1Buďte trpěliví a pěstujte své sebevědomí

Nejen začátek, ale i průběh podnikání je plný různých situací, které nemusí být vždy příjemné. Jsou zde ale od toho, aby vás něco naučily. Pokud svá „selhání“ budete brát jako školu, která vás má něco naučit, pak se k tomu postavíte čelem a budete tyto slabší chvilky zvládat daleko lépe. Nemá smysl vyvolávat v sobě stres – stejně vám nepomůže. Trpělivost je jedna ze základních vlastností, kterou si v podnikání zkrátka musíte vybudovat. Bude to pro vás štít, který je užitečný zejména v těžších obdobích, která do podnikání patří stejně tak, jako velmi produktivní období plná úspěchů. Je to jako jing a jang, tma a světlo nebo černá a bílá. Vše má svůj smysl a je potřeba to respektovat, protože pak vás jen tak něco nerozhodí. Po každé takové lekci se stanete sebevědomější a silnější.

2Prodávejte se všude, kde jen to jde

Jste ztělesněná reklama vašeho podnikání. Pokud se k tomu tak postavíte, nebudete mít nouzi o nové klienty. Je dobré vědět, jak prezentovat své podnikání a připravit si vždy krátkou větu pro ty, co se chtějí dozvědět více. Jak byste prezentovali své podnikání ve 30 vteřinách? Je dobré mít jasno v tom, co a pro koho děláte, lidé, pak daleko lépe pochopí, co jim můžete nabídnout a budou vás schopni také daleko lépe doporučit ostatním lidem. Je důležité zaujmout a zapsat se do paměti lidí. Čím specifickým můžete zaujmout vy? V čem jste odlišní a jedineční oproti vaší konkurenci? Zcela jistě najdete výhody a benefity, které můžete svým zákazníkům nabídnout, jaké jsou ty vaše?

3Staňte se skutečnými experty

Mnoho lidí v podnikání dělá chybu, že se soustředí až na mnoho věcí. Speciálně v České republice mám pocit, že všichni dělají všechno. Skutečný odborníci a experti jsou specifičtí svým konkrétním zaměřením. Jak se lidově říká, dělat jednu věc, ale pořádně. I v businessu to tak většinou funguje. Jste odborník na finance? Nebo kouč, terapeut, účetní, právník, obchodník nebo učitelka jógy? Kdo je vaše skutečná cílová skupina? Na koho cílíte své služby? Komu nejraději pomáháte a kdo z vaší práce může mít největší užitek? Všichni to rozhodně nebudou. Zaměřte se tam, kde je o vaše služby a produkt skutečný zájem a nebudete zbytečně ztrácet čas a peníze. Skuteční odborníci a úspěšní podnikatelé jsou experti a většinou začali také tím, že si svoji společnost vybudovali na základě svých schopností v určité oblasti. Prodávejte konkrétní produkt nebo službu konkrétní cílové skupině.

Příklad: Jako učitelka jógy se například můžete profilovat svojí schopností pomoci těhotným ženám cítit se během jejich období dobře a fit. Důležitá může být pro tyto těhotné ženy informace od vás – zdravá mysl, zdravé tělo, zdravé dítě. Ženy budou vědět, že pokud budou cvičit během svého těhotenství jógu, prospěje to nejen jim, ale hlavně dítěti. To je silná informace o službě, která často přesvědčí.

Zacílením své klienti neztratíte, ale naopak získáte. Většinou se pak nejedná jen o cílovou skupinu, ale i další lidi, kteří by se chtěli například naučit jógu nebo orientovat se ve svých financích.

Tento článek pro vás připravila: Mgr. Nikola Šmorancová

Mgr. Nikola Šmorancová působí jako profesionální kouč certifikovaný mezinárodní federací koučů. Věnuje se koučování začínajících a pokročilých podnikatelů (životní a firemní koučink).

www.zivotni-poradna.cz

 

 

Témata:
management  

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

Praktické návody se vším všudy

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.