Myšlenky Filipa Dřímalky, Karla Mindless Novotného i Stanislava Gálika stály za řeč

V pátek 6. března se v Brně pořádala nevšední akce za účasti několika stovek diváků, především z řad vysokoškoláků, a tří velkých brněnských osobností Filipa Dřímalky, Karla Mindless Novotného a Stanislava Gálika, kteří sehráli několikakolový boj o krále řečníků. Jak to dopadlo a co zaznělo a nemělo by být zapomenuto?

Historicky prvním králem řečníků se stal Stanislav Gálik, nedávno zařazený mezi elitu Forbesu „30 pod 30“, a dal tak „na zadek“ oběma ostříleným řečnickým matadorům. Zajímavé myšlenky ale padaly z úst všech. O některých z nich bude tento článek. Pokud si chcete přečíst podrobnou reportáž, můžete například tady.

Karel NovotnýKarel Mindless Novotný

Přednáška: Vítěz nebo přizdisráč?

Karel se dlouhodobě věnuje značkám, což dokázal i v našem e-magu Starting Up, a i jeho příspěvek do souboje se nesl v tomto duchu. O tom, že je to oborník ve svém oboru nemusel nikoho dlouho přesvědčovat, rozhodně ne poté, co na diváky vybalil svůj ABCD model, který využijete stejně dobře ve škole, na rande i při budování vaší značky.

 

Model ABCD

Model je poskládaný ze 4 anglických slov: Aim – Behave – Coexist – Deliver a zaštiťuje tak celý proces budování značky.
  • Aim (Kdo jsem? Co dělám? Co umím? Jaký mám záměr? apod.)
  • Behave (Jak se budu chovat pro dosažení cíle? Jak se budu vyjadřovat? apod.)
  • Coexist (Jaké je okolí, které bude přijímat mé jednání? V jakém je rozpoložení? apod.)
  • Deliver (Jakým způsobem doručím svůj záměr publiku? Jaké použiju kanály? apod.)

Karel se ukázal být odpůrcem všemi doporučovaného a v chytrých knihách o osobním rozvoji hojně proklamovaného „Proč?“ (např. kniha Simona Syneka: Začněte s proč). Proč? Protože to, kdo jste, vychází z toho, co umíte, ne z toho, proč to děláte.

Na příkladu literární postavy románu Velký Gatsby pak Karel docela zamotal hlavu těm, co měli v hlavě už sesumírováno, jak je to s tím vítězem a přizdisráčem. Gatsby vybudoval impérium, aby získal moc, uznání, ale hlavně lásku Diasy. To se mu nakonec ale nepodařilo, i když ho jeho okolí považovalo za vítěze.

Co si z toho odnést: Sami určujete, zda jste vítěz nebo přizdisráč, je to jen úhel pohledu.

 

Filip DřímalkaFilip Dřímalka

Přednáška: Žijeme v nejlepší době

Filipovi nedalo ani moc námahy, s přesvědčivostí sobě vlastní, aby všechny v sále kina Scala přesvědčil o tom, že žijeme v nejlepší možné době a že uspět může kdokoliv.

Pomohly mu k tomu hlavně dobře zvolené příběhy – Láďa Hruška se svými více než 300 tisíci prodanými kuchařkami a onoho času nezaměstnaná a frustrovaná J. K. Rowlingová, jejíž dnes už slavný Harry Potter musel projít rukama 13 vydavatelů, než se konečně jeden z nich rozhodl knihu vytisknout.

Závěr: Dokázat můžete cokoliv! Chce to „jen“ být drzí, využívat technologie, tvrdě pracovat, nikdy se nevzdávat a nebát se.

 

Stanislav GálikStanislav Gálik

Přednáška: Šit hepns

Standa se jako úspěšný mladý muž s titulem 30 pod 30 také spolehl na příběh. Ne jako Filip na cizí, ale na svůj vlastní. Začal opravdu od samotného začátku, prvních přešlapů v dětství a postupně odkrýval větší a větší chyby, které v životě nasekal, ale které mu pomohly dostat se tam, kde dnes je. Tedy do čela agentury Unifer, který celou akci pořádala.

Myšlenka, která stojí za zapamatování: Bez pádů se nenaučíte chodit. Neúspěch (ne úspěch) je to, co rozvíjí.

 

Pár dalších myšlenek, které utkvěly v paměti nebo v notýsku

  • Vyprávějte barvitě příběhy
  • Komunikujte s publikem, rozpruďte v něm krev (třeba tanečkem)
  • Šokujte, vtipkujte (ale myslete na to, jak to publikum přijme)
  • Vystupte ze zóny komfortu
  • Úspěch na jevišti je ovoce předchozích desítek / stovek vystoupení, nepřichází hned
  • Propojte svůj proslov s předchozími řečníky
  • Použijte příběhy k potvrzení své teze
  • Nikdo v hledišti neví, co jste chtěli říct, když na něco zapomenete, není to problém
  • Neberte se vážněji, než je bezpodmínečně nutné

 

Napsala: Barbora Šípková

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

Praktické návody se vším všudy

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.