Jste otrokem svého vlastního podniku?

Trávíte příliš mnoho času ve své firmě? Bere vám váš podnik všechen volný čas, takže vám nezbývá na jiné aktivity? Nabízíme sedm tipů, které vám poradí, jak si zorganizovat čas a trávit v práci méně času, aniž byste vystavili svoji firmu riziku.

 

Jak si správně zorganizovat čas

Pracovat 70 hodin týdně neprospívá ani vám ani vaší firmě. Je třeba si uvědomit, že se vaše podnikání hned nezhroutí, když budete trávit méně času prací a více se věnovat svým zálibám. Zde je sedm způsobů, jak se zaměřit více na sebe bez toho, aniž byste ohrozili firmu.

1Nechte své ego na chvíli stranou.

Když budujete podnikání od základů, je velmi snadné uvěřit, že jste ten jediný, kdo vzládne dělat vaši práci. Ale i když je vaše podnikání založeno na vašich unikátních znalostech nebo dovednostech, najdou se i další činnosti, kterými denně trávíte spoustu času, ale přitom by je zvládl dělat i kterýkoli jiný - dobře zaškolený - člověk. Z toho vyplývá, že je možné trávit méně času rutinními úkoly a více se věnovat rozvoji podnikání, pokud budete pracovními úkoly pověřovat ostatní lidi.

2Veďte si nejméně týden poznámky o tom, čím trávíte čas.

Sepište si všechny své úkoly a pokaždé, když začnete pracovat nebo doděláte nějaký úkol, si to poznamenejte. Na konci týdne si své záznamy rozeberte. Zapište si každou aktivitu, kterou jste provedli, jak dlouho vám trvala a jak často vás někdo vyrušil. Tento rozbor vám pomůže zjistit, které úkoly můžete svěřit svým zaměstnancům a také pomůže rozpoznat aktivity, na kterých jste marnili během týdne nejvíce času.

 

3Omezte věci, kterými marníte čas.

Chtějí si s vámi zaměstnanci povídat nebo se vás stále na něco ptají, když se zrovna snažíte pracovat? Řekněte jim, ať si otázky schovají a potom vám je všechny řeknou najednou, až nebudete uprostřed důležité práce. Máte zákazníky nebo přátele, kteří vás neustále vyrušují v práci, aby si s vámi povídali o nedůležitých věcech? Pověřte jednoho svého zaměstnance, aby odpověděl na všechny příchozí telefonáty, které pro vás nejsou momentálně důležité nebo si stanovte čas každý den, kdy odpovíte na všechny své telefonáty a zbytek dne je nechte hlasové schránce.

4Vyškolte někoho, ať se neučí dělat i vaši práci.

Když vycvičíte jiného člověka, ať dělá vaši práci nebo alespoň část z ní, můžete strávit více času plánováním a rozvojem vašeho podnikání. Kromě toho, kdyby se vám něco stalo nebo byste třeba onemocněli, tento člověk může zastat vaši práci než se zotavíte, takže nedojde ke ztrátám ve firmě.

5Rozhodujte o tom, co od vás zákazník může očekávat.

Zařiďte, aby vaši zákaznící věděli, jaká je vaše provozní doba, kdy mohou očekávat obdržení objednaného zboží nebo jak dlouho bude trvat vyřízení jich projektu. Tyto informace můžete poskytovat na vašich webových stránkách, ve firemních materiálech nebo o nich můžete informovat, když přijímáte objednávku po telefonu či osobně.

6Stanovte si limit, kolikrát denně si přečtete své emaily.

Přestaňte si číst emaily každých 5 nebo 10 minut, protože vás to rozptyluje od ostatních činností a marníte tím čas. Většinou ve své emailové schránce nenajdete dopis, který je tak důležitý, aby nemohl počkat na odpověď tři nebo čtyři hodiny. Určete si přesný čas, kdy si budete každý den číst emaily a dodržujte ho. Zbude vám tak mnohem více času na ostatní činnosti.

7Přestaňte neustále kontrolovat své zaměstnance.

Nezkoumejte každou maličkost, kterou vaši zaměstnanci udělají. Dejte jim instrukce, které k práci potřebují a přestaňte jim každých 10 minut nahlížet přes rameno a kontrolovat, jestli dělají svou práci dobře. Pracují pro vás přeci už dost dlouho na to, aby věděli, co mají dělat a jak to mají dělat. Proto je nechte, ať vyřeší běžné problémy sami. Pokud má třeba zákazník nějaké dotazy nebo si na něco stěžuje, zaměstnanci by měli být schopni se o to postarat bez vašeho přičinění.

Zdroj: Překlad článku ze serveru BusinessKnowHow.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

Praktické návody se vším všudy

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.