Víte, jaké jsou nejčastější důvody fluktuace zaměstnanců?

Podle odborníků na zaměstnanost v současné době dochází k významné fluktuaci zaměstnanců. Za nejčastější důvod je přitom považována především dlouhodobá frustrace, která se pojí se setrváváním na jednom pracovním místě. V dobách hospodářského úpadku k tomu totiž bývají zaměstnanci prakticky nuceni, a to s ohledem na jejich obavu ze ztráty svého pracovního místa.

Zaměstnanci ztrácí důvěru v organizaci

V posledních letech výrazně vzrostl počet zaměstnanců, kteří jsou ze své práce frustrovaní. Takoví pracovníci přitom představují pro firmu riziko. Podle jedné studie je častou příčinou fluktuace zaměstnanců klesající důvěra v organizaci a její vedení. Zaměstnancům se mnohdy také nelíbí nedostatečný prostor pro jejich kariérní růst a špatné fungování celé společnosti.

TIP: O vztahy na pracovišti je třeba pečovat. Pomoct vám s tím může mediace.

Pro společnost tak může symbolizovat problém situace, kdy ztrácí své zkušené odborníky a zároveň trpí absencí nových talentů Ale existuje i zdravá míra fluktuace. V omezené míře je rozhodně vhodné přivádět do společnosti novou krev a zohledňovat tak i nové přístupy.

Zároveň je však třeba počítat s tím, že nábor nových pracovníků si žádá vyšší vstupní náklady. A že v počátku je produktivita nových pracovníků o něco nižší.

Máme lepší přístup k informacím

V dnešní době zákazníci vyžadují stále víc. Firmy mají mnohem lepší přístup k informacím a odborníkům. Díky tomu získávají také větší možnost zjistit skutečnost a tlačit tak na dodavatele s cílem získat kvalitnější výrobky a služby.

Pokud má společnost přístup k talentům (spíše než ke kapitálu), získává tak jednoznačnou konkurenční výhody. Zamyslete se proto, co ovlivňuje loajalitu vašich zaměstnanců. A na co je důležité se soustředit, abyste riziko fluktuace zaměstnanců omezili na minimum.

Udržet pozitivní vztah s vašimi zaměstnanci vám může pomoct zajistit i firemní mediace. Jedná se o vůbec nejefektivnější a často také nejlevnější způsob řešení případných sporů mezi zaměstnancem a firmou.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.