Váš e-shop musí být vidět - bez profesionálního přístupu to nejde.

Pohráváte-li si s myšlenkou založení internetového obchodu, měli byste se v úvodu svého podnikání vyvarovat základních chyb, kterých se provozovatelé v České republice nejvíce dopouštějí.

V první řadě byste měli mít na paměti, že zákazník váš nově otevřený e-shop vyhledávat nebude. Naopak vy budete muset najít cestu k němu. V tuzemsku jsou spotřebitelé zvyklí na prvotřídní služby, perfektní servis a bezchybné uživatelské rozhraní. Začínající podnikatelé mají potíž tohoto cíle dosáhnout za přijatelnou sumu peněz.

Pečlivý harmonogram a perfektní služby se vyplatí

Před začátkem podnikání si připravte business plán, stanovte přesnou cílovou skupinu a zjistěte potřeby zákazníka. Rozhodněte, co budete prodávat a dokonale se s produktem seznamte. Na nabízené zboží musíte být jako prodejce expert. Český spotřebitel má na výběr ze širokého spektra obchodů a zajímá jej cena konkrétního produktu, možnosti dopravy, celkové náklady za objednávku, vzhled stránek a zákaznický servis.

Web by měl být strukturován logicky, stejně jako řazení produktů musí být smysluplné, aby jej zákazník co nejrychleji nalezl. Pokud se stránka načítá pomalu, popřípadě návštěvník do několika sekund nenajde požadovanou kategorii zboží, obchod opustí a je velice nízká pravděpodobnost, že jej vyhledá v budoucnu znovu.

K provozu e-shopu nestačí pouze umístit produkty na web

Webové stránky naprogramované IT specialistou stojí v řádu desítek tisíc korun. Popis produktu musí být dobrý, unikátní, bez chyb a zákazník se z textu na stránkách v několika větách dozví, proč by měl nakoupit zboží právě u vás. Musíte zaplatit za provoz domény, PR články, technickou podporu, získat zpětné reklamní odkazy, investovat do PPC kampaní, uhradit služby grafika na příležitostné úpravy fotografií, loga, letáků, inzerátů. Sami pracujete na komunikaci se zákazníky a koordinujete celý e-shop. Precizní produktové fotografie, originální popisky, perfektní služby zákazníkům a on-line poradna představují nutnost. K tomuto se nabalují zpracované FAQ, obchodní podmínky, veškeré texty na webové stránky, reklamační řád, možnosti dopravy a platby skrze PayPal nebo platební bránu.

Nepodceňujte komunikaci se zákazníky

Všechny zmíněné nutné věci pro fungování ochodu stojí peníze. Jestliže nesprávně ušetříte na provozu e-shopu, váš ušlý zisk úsporu výrazně převýší. Pro začínající podnikatele představují tyto výdaje vysoké číslo. Řada subjektů hledá řešení, jak na chod perfektního e-shopu vynaložit finanční prostředky co nejvíce účelně a zbývající čas věnovat samotným zákazníkům, provozu a koordinaci dalších činností.

Na šabloně můžete ušetřit, ovšem ne vždy efektivně

Jednou z možností je založit e-shop zcela zdarma bez jakékoli podpory skrze internetové šablony. Zprvu se tato eventualita jeví jako finančně nejvýhodnější. A skutečně je velice výhodná pro podnikatele, kteří umí sami zabezpečit SEO, grafiku, programují a jsou schopni web dobře otextovat. Pokud takovéto schopnosti nemáte, raději šablony zdarma nevyužívejte. Přijdete o zákazníky a v konečném důsledku proděláte.
Zcela chybně se začínající podnikatelé spoléhají na pomoc svých známých nebo na svou vlastní intuici. V tomto případě se potýkají s neustálými chybami v provozu webu, které nejsou schopni sami vyřešit. Po čase marných oprav sáhnou po jiném řešení.

Co musí internetový obchod umět

Veškeré rutinní činnosti by měl systém umět automaticky, včetně vystavení faktur. V dnešní době je naprostým standardem online podpora zákazníkům. Zakládáte si internetový obchod v době, kdy má zákazník vždy pravdu. Jedním kliknutím na stránky konkurence přijdete o zakázku a negativní reference vyvolají u kupujících o vašem webu pochybnosti. Cílem provozovatele je kvalitní a bezchybný e-shop s perfektní SEO službou, grafickým designem a originálními texty. Řada začínajících i zaběhlých podnikatelů nemá čas ani peníze řešit tyto položky individuálně. Nemůže, a z časových důvodů ani nechce, platit programátora, grafika a čekat na zhotovení originální šablony.

Vytvoření e-shopu přenechte profesionálům

Další možností je využít pronájem a tvorbu internetového obchodu za malou finanční sumu (již od 490 Kč měsíčně). Takto dostanete profesionální stránky s možností platebních metod skrze PayPal nebo kartou přes internet. Obchod je nutné propojit s portály Aukro.cz, Heureka.cz a sociálními sítěmi. Díky uspořenému času se provozovatelé mohou věnovat svým zákazníkům skrze online podporu.

Věděli jste, že …

  • Povinná registrace sloužící k nákupu zboží zákazníky odrazuje.
  • Spotřebitel musí mít možnost v nákupním košíku anulovat objednané zboží, přičemž tři čtvrtiny návštěvníků nákupní košík opustí.
  • Až 80 procent zákazníků není spokojeno s rychlostí webových stránek při nakupování.
  • Vysoká cena dopravy odradí 40 procent klientů.
  • Získat nového zákazníka je 7x dražší než si udržet toho stávajícího.
  • Kvalitní zákaznický servis konkurence přitahuje 4x více zákazníků než nižší cena produktu.
  • Díky špatnému zákaznickému servisu se do e-shopu nevrátí 89 procent spotřebitelů.
  • Online zákaznickou podporu využívá až 83 procent kupujících.

Pramen: https://receiptful.com

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.