Trávíte hodiny v kanceláři? Víme, jak ulevit bolavým zádům

Je vícero způsobů, jak ulevit bolavým zádům z každodenního dlouhého sezení. Bohužel ten nejúčinnější (cvičení) je časově nejnáročnější, ale s přibývajícím věkem ho každý, kdo má pud sebezáchovy, musí vzít na milost.

Zdánlivě rychlé řešení představují léky, ale ty vlastně nic neřeší. Bolesti zad pouze krátkodobě utlumí. Velkého efektu lze dosáhnout lepším vybavením Vaší kanceláře, které spočívá v kvalitní kancelářské židli, dobře postaveném stolu a monitoru, osvětlení a podobných opatřeních.

Dnes jsou na trhu ergonomicky řešené kancelářské židle pro všechny typy postav. I ty nejlevnější modely mají houpací mechaniku, permanentní kontakt se zády uživatele (pohyblivou opěrku) a důležité područky. Na ergonomické židli se ovšem musí umět také správně sedět, to znamenávzpřímeně a bez hrbení. Podstatné je dbát na bederní prohnutípáteře, oporu celých zad, břišní dýchání a pravidelné přestávky s protahováním.

Chce to dobrou židli a dostatek pohybu

Avšak ani ta nejlepší židle většinou bolestem zad zcela nezamezí, proto je třeba zaměřit se i na vhodné sporty: plavání, pilates či posilování, které, ač se zdá být doménou mužů, má spoustu zdravotních přínosů také pro ženy.

I při zvedání nižší váhy a méně intenzivním tréninku pocítíte brzy nárůst síly, přičemž svaly se ani nemusí viditelně zvětšit (k tomu mají ženy daleko). Vhodnými pomocníky jsou např. posilovací lavice, veslovací trenažér, ale i obyčejné a dle mnohých názorů dosud nepřekonané činky. Ke cvičení je může používat celá rodina. Beztak i vaše děti sedí celé hodiny u počítače… Mnoha zaměstnaným ženám se osvědčil ranní trénink, jak z časových, tak energetických důvodů. Nejlepší je zapsat si ho do diáře a pak odškrtnout.

Posilování následně usnadňuje pravidelné činnosti – chůzi do kopce či schodů, nošení tašek a v konečném důsledku i dlouhodobé sezení v kanceláři. Zpevněné svaly totiž drží páteř vzpřímenou a spolu s dobrou židlí působí preventivně proti jejím bolestem.

Kromě utužení zad přináší posilovací aktivity i další bonusy. Například hubnutí, protože ještě dlouhou dobu po ukončení tréninku zrychlený metabolismus podporuje spalování tuků. Výhodou pravidelného posilování je i prevence zranění v seniorském věku, ale také podpora celkové vitality. Cvičením lze předejít vysokému tlaku, cukrovce i odvápnění kostí.

A vytrénovaná postava také mnohem lépe vypadá, což každému, a ženám obzvlášť, značně zvedne sebevědomí. Určitě si pak kromě nové kamarádky-židle pořídíte i něco nového na sebe :-)

PR článek

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.