
Videa s e-booky
5 videí ukáže, jak při podnikání nechybovat. Přestaňte dělat chyby, kvůli kterým proděláváte!
S administrativou v podnikání Vám může pomoci levný a jednoduchý účetní program AdmWin. Přes toto označení není určen jen pro účetnictví, ale především pro ostatní „papírování“. Začíná se většinou vystavováním faktur a evidencí faktur přijatých s hlídáním jejich splatností pro zpřehlednění, kdy se má komu a kolik zaplatit.
Pro vytváření vydaných faktur je vedle adresáře firem pro urychlení jejich zadávání řada podpůrných číselníků, jako ceníky, skupiny textů a seznam dříve použitých textových řádků, který se automaticky rozšiřuje každým dalším zadáním do faktury a na další jej stačí již jen vybrat. Pro ty, kteří pracují s materiálem nebo zbožím, lze na přijatých fakturách zapisovat do seznamu existujících skladových karet jen nakupované množství a cenu, popřípadě jednoduše přidávat nové jen jejich číslem a názvem. Stejně tak jednoduše lze výběrem z jejich seznamu je prodávat přímo při zápise faktury vydané. Tím se současně vytváří celá skladová evidence, u každé položky lze kdykoliv zobrazit kdy, za kolik a od koho byla nakoupena, kdy, za kolik a komu prodána.
Není to nic složitého. Pro urychlení seznámení se s tímto ekonomickým software je vedle podrobné nápovědy k dispozici mnoho krátkých tematických videí s postupy zpracování, např. jak rychle vystavit fakturu a další.
Stejné podpůrné evidence se využijí i při vytváření ostatních dokladů, jako jsou nabídky, zakázky, dodací listy, prodejky za hotové – účtenky připravené na EET (elektronickou evidenci tržeb), tzn. Že není třeba si pořizovat jakýkoliv další pokladní systém.
Velkou předností je propojení těchto evidencí. V programu vytvoříte nabídku, po jejím schválení zákazníkem se stiskem tlačítka z této nabídky založí zakázka s položkami nabídky , u nichž si buď hromadně nebo jednotlivě označíte jejich realizaci. Na skladové položky, jež nejsou skladem si lze nechat vytvořit poptávky, popřípadě již objednávku na dodavatele, kumulativně ze všech plánovaných zakázek. Ze zakázky se opět zase již jen stiskem tlačítka vytvoří faktura nebo dodací list na zákazníka. Kdykoliv je přehled o efektivnosti od nabídky až po fakturaci každého obchodního případu nebo jejich výběrů. Plánování a sledování co se má v jakých termínech plnit s případným upozorněním na ohrožení plnění termínů s nastavitelným předstihem.
Zakázky lze používat samozřejmě i samostatně – od drobných na opravy, výrobu, služby, až po rozsáhlé stavební projekty.
Jsou-li již faktury evidovány, je vhodné vědět, zda jsou zaplaceny či ne. Platba faktury se zaznamená jednoduše jen datem platby (částka se automaticky doplní z faktury) a každý rozezná, zda peníze přijal nebo vydal spolu s výběrem ze seznamu možností za co. Tím se také určí, co je daňové a co ne. Stejně tak jednoduše se zadají i ostatní příjmy a výdaje peněz, které nejsou úhradou žádné faktury. Z těchto záznamů je kdykoliv možné získat okamžitě přehled o příjmech a výdajích, výši daně z příjmu a zákonného pojištění OSVČ, které lze dotáhnout do přiznání k dani z příjmu a podání přehledů OSVČ pro pojišťovny.
Z takto již zaevidovaných dokladů včetně záznamů DPH je kdykoliv automaticky vygenerováno kontrolní hlášení a přiznání k DPH s možností jejich elektronického podání.
U účetnictví (podvojného) už jsou zapotřebí jisté, ale vcelku jednoduché, znalosti. Každému jevu při podnikání je přiřazeno nějaké číslo (účet účetní osnovy). Stačí si je vybrat z nabízeného seznamu podle popisu, pokud nevyhoví nabídnuté. Zásady podvojnosti si už program pohlídá sám. Stejně tak sestavení konečné výsledovky a rozvahy je záležitostí programu.
Navíc tam, kde se tytéž doklady účtují téměř stejně, lze nastavit účtování dokladů automaticky, aniž by o tom obsluha věděla. Účetní jen zaúčtuje zbývající doklady, které nejsou běžné.
V praxi je tento ekonomický software AdmWin často využíván i bez těchto 3 účetních okruhů v oblasti služeb, stavební činnosti, výroby, velko i maloobchodě. Ovládání je dostatečně navádějící a intuitivní. Hluboká provázanost mezi jeho jednotlivými evidencemi Vám administrativní činnost urychlí a v celkovém provozu firmy ušetří spoustu práce a času. Zamezí chybám vznikajícím z přepisů odněkud někam a sníží objem toho, na co jiného je nutné myslet, co zajistit a nezapomenout.
Pomocí různých přehledů a analýz prodejnosti a efektivnosti vám pomůže určit, čemu se více věnovat, co potlačit, co více nakupovat, co méně a od koho.
Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.
Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.
Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.
Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.
Jsme vám všude nablízku.
Diskuze k článku
Přidat komentář