Podnikám. Potřebuji ještě titul?

 „Po 15 letech na stejné pozici jsem získal pocit, že už mě nemá co překvapit, že se mi moje práce stává nudnou rutinou.“ – Jiří Kotrba, výkonný ředitel Strojírny Podzimek, s.r.o.

„Chtěl jsem přesně pochopit, jak fungují stabilní firmy a co udělat pro to, aby je moje firma dokonale obsloužila.“ – Pavel Kučera, majitel a jednatel DIPAK, s.r.o.

„Potřebovala jsem získat jiné znalosti a dovednosti, které mi nedala vysoká škola ani dosavadní praxe.“ – Zuzana Dubská, ředitelka Soukromé vyšší odborné školy

Možná přesně víte, o čem citovaní manažeři mluví. Obvykle dělají svou práci na víc než 100 procent, většinou jsou velmi úspěšní a mnohdy se po celý rok nezastaví. Přesto mohou ztrácet radost z výsledků, vůli posouvat svůj byznys dál nebo jen chuť vést všechny ty porady, brífinky a schůzky. Znáte?

Získat titul je druhořadé

Sílu motivace ke studiu manažerských dovedností a kompetencí ovlivňuje buď potřeba úspěchu, nebo naopak strach z neúspěchu. Statistiky mluví jasně – více než 70 procent účastníků* vzdělávání dospělých uvádí jako důvod pro zahájení studia nutnost zlepšit výkonnost a kariérní vyhlídky, o něco méně osob studuje pro diplom. Majorita hledá možnost otevřít si obzory, mít dobrý pocit z osobního rozvoje.

Otázkou je, zda k naplnění výše uvedených požadavků vede studium MBA programu. A další otazníky visí nad volbou poskytovatele manažerského vzdělávání. To totiž nelze oddělit od praxe a musí ukazovat management v souvislostech. Odpovězme si…

4krát ano studiu

MBA2Absolventi kvalitního profesního programu Master of Business Administration by jistě vyjmenovali přínosů mnohem víc než čtyři. Jádrem studia MBA jsou strategie a leadership. David Müller, lektor TC Business School k tomu říká: „Firmy zakládají, a do manažerských pozic se často dostávají, odborníci, kteří vynikají ve své technické či jinak specializované profesi, ale nemají zkušenosti s vedením firem, které se rozvíjejí nebo s vedením týmů. Studiem MBA získají kritické a ekonomické myšlení a schopnost pracovat v týmu.“

TC Business School poskytuje manažerské vzdělávání od roku 1992. Zkušenosti lektorů a zejména absolventů jejího postgraduálního vzdělávání mluví jasně:

1. Absolvent MBA programu dokáže efektivně řešit firemní problémy. „Zvládá lépe zadávat a delegovat úkoly, dlouhodobě vést tým k nadprůměrným výkonům, směřovat firmu ke zvolenému cíli, konstruktivně řešit konflikty, podporovat členy týmu,“ vyjmenovává David Müller.

2. Absolvent MBA programu si účinně organizuje čas. Netopí se v e-mailech, předává práci, získává prostor pro privátní seberealizaci.

3. Absolvent MBA programu se koncentruje na skutečné priority. „Často pracujeme s manažery zavalenými úkoly. Je pro ně těžké odlišit podstatné od triviálního. Už během Programu obecného managementu ale dokáží identifikovat své osobní a také podnikatelské priority,“ vysvětluje lektor s tím, že vynikajícím konceptem, který podobně složitá dilemata řeší, je Action Learning.

4. Absolvent MBA programu využívá zkušeností svých kolegů – spolustudentů. Konkrétně v TC Business School věnují skladbě studijních skupin velkou pozornost. Podle zakladatelky Slávy Kubátové je to právě pestrost oborů a prostředí, ze kterých studenti přicházejí, co jim dodává odvahu k realizaci nových myšlenek.

Školu vybírejte pečlivě a obezřetně

Nakonec je potřeba zmínit, že rozpoznat kvalitní MBA program není v České republice snadné. Tuzemská legislativa takové vzdělání nezahrnuje do celkového systému vzdělávání, může ho tak nabízet téměř kdokoli. Před odesláním přihlášky je proto nanejvýš vhodné zjistit si o poskytovateli co nejvíce informací.

„Podívejte se na web instituce, pročtěte si reference, kontaktujte manažery vzdělávání. Ptejte se na akreditaci a partnery školy, metodiku výuky, délku studia, velikost studijních skupin,“ doporučuje David Müller. Instituce s tradicí lze samozřejmě považovat za důvěryhodnější a stabilnější. Výraznou roli v rozhodování by měl hrát způsob vyučování. Takzvaná přednášková metoda nebo dokonce on-line výuka nepřinášejí potřebné výsledky.
A neostýchejte se prověřit cenu studia. Lektor TC Business School vybízí k obezřetnosti, pokud je pozoruhodně nízká.

S výběrem školy, která bude vašim manažerským potřebám plně vyhovovat, pomůže přehledná infografika Srovnání 10 nejznámějších MBA škol v ČR. Rychle a na jednom místě zjistíte, co je pro vás to pravé.

„Podnikatelé titul MBA ke své existenci samozřejmě nepotřebují. Ti přemýšliví ale vědí, že nové zkušenosti a schopnosti výrazně podpoří jejich profesní i osobní potenciál. Samozřejmě v případě, že zvolí seriózního a na praxi zaměřeného poskytovatele vzdělávání,“ uzavírá lektor David Müller.

Podnikatelé firmy úspěšně zakládají a vedou v jejich časných letech. Na to, aby je stabilizovali na dráze dlouhodobého rozvoje, si ale většinou potřebují osvojit jiné dovednosti, než ty, které jim pomohly na začátku.

* https://www.czso.cz/documents/10180/20561193/331313a01.pdf/8999acec-2a60-47e9-9ade-51161603a358?version=1.0

 

Diskuze k článku

Přidat komentář
Carlos No, konečně článek, kde se nežvaní o titulu MBA za 90 000,- do roka a do dne a ještě online. Ale, kde se mluví o tom, že se člověk fakt něco naučí. Tak snad!
13.3.2017 11:13 | Odpovědět

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.