Jen založení s.r.o. nestačí, firmě se musíte věnovat na 100 %

Máte v hlavě podnikatelský záměr a rádi byste jej co možná nejdříve realizovali? Pokud ano, rozhodně se vyplatí pojmout podnikání opravdu komplexním způsobem. Někteří lidé si totiž myslí, že založí společnost s ručením omezeným a vše půjde tak nějak samotné bez jakýchkoli komplikací. Opak je ovšem pravdou. O jakoukoli firmu je zapotřebí se velmi pečlivě starat, jinak může dojít k jejímu velmi rychlému zániku. I proto se podíváme na některé důležité aspekty, jež se podnikatelského startu i podnikání samotného týkají.

Konkurence nikdy nespí

Na počátku všeho musí být velmi detailně propracovaný byznys plán. Jeho součástí jsou samozřejmě i průzkum trhu včetně konkurenčního prostředí. Založení s.r.o. v České republice není složité, nicméně jde o poměrně zdlouhavý proces. Pokud navíc nevíte, jak byste měli v tomto prostředí chodit, vše se ještě více natáhne. Velmi zajímavou možnost nabízejí mnohé společnosti, které již prodávají takzvané ready made firmy. Jde o subjekty, jež byly založeny za účelem svého pozdějšího prodeje. Pokud chcete podnikat opravdu ihned, pak si daný subjekt zakoupíte a můžete začít realizovat své podnikatelské plány. Takto prodávané firmy nejsou zpravidla nijak zatížené závazky a vyhraněné pro ten či onen typ podnikání.

Ekonomika podnikání na prvním místě

U každého byznysu musíte velmi precizně počítat. Jestliže ve vašich kalkulacích zisky nepřevyšují výdaje, pak je něco špatně a nejspíše se ani nevyplatí s jakýmkoli podnikáním začínat. Ať už prodáváte tonery HP anebo jakýkoli jiný sortiment, musíte si zjistit nejprve cenu samotného zboží, případně nakupovaných komponentů a následně i to, za kolik budete prodávat. Specifická situace nastává u výrobních firem, jež musejí jednoznačně počítat také s náklady pojenými právě s výrobním procesem. Platit je zapotřebí jak za mechanizaci, tak i za samotné obrábění a v neposlední řadě i za zaměstnance. 

Bez marketingu to nepůjde

Nejste-li jako firma na očích veřejnosti, nemáte šanci prorazit. Toto známé souvětí je možná již vcelku ohrané, leč bohužel neustále pravdivé. I proto je zapotřebí vynakládat dostatek finančních prostředků na marketing. Budget si stanovíte sami, nicméně reklama musí být úspěšná a není nutné za ni vyhazovat do povětří horentní sumy. Typickým příkladem budiž efektivní reklama na Googlu. Pokud si kampaň necháte nastavit profesionální firmou, můžete se spolehnout na to, že budete platit pouze za zákazníky, kteří se k vám dostanou. Takzvaná PPC reklama je postavená právě na platbách za proklik. Lidé mající zájem o vaše služby nebo zboží k vám budou přivedení za minimální vklad z vaší strany. Reklama na internetu je zkrátka nejefektivnější ze všech.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.