Dostupná cesta k vyšším ziskům i pro malé podniky

Malé společnosti se musejí prát o své místo na trhu mnohdy ještě více než zavedené podniky. Konkurenční boj je tvrdý a udržet krok s velkými „molochy“ či společnostmi s dlouholetou historií je stále náročnější. Jakákoli řešení, jako je například snižování nákladů či optimalizace obchodní strategie, se musejí provádět šetrně a s citem k zachování dobrého vztahu se zákazníky a obchodními partnery. Vůči nim je vždy nutné zachovat maximální možnou flexibilitu a schopnost předvídat jejich potřeby a preference. S tím může i malému podniku pomoci dobře zvolený CRM informační systém, který nabízí často netušený potenciál k dosažení významných časových úspor a zvýšení efektivity.

Vhodně zvolené technologie jsou mnohdy pomyslným jazýčkem na vahách v rámci konkurenčního boje. V oblasti firemní a zákaznické komunikace přišel se zajímavou možností tradiční dodavatel tiskových řešení, společnost Konica Minolta. Ta vyvinula rozšíření systému MS Dynamics CRM, jež nabízí celou řadu výhod v rámci provázání s tiskovou infrastrukturou.

 

Co se skrývá pod pojmem „vytěžování“ dokumentů?

Jde o základní funkci systému pro zpracování dokumentů, která umožňuje pomocí skeneru převod údajů z papírové podoby do elektronické pro jejich další využití. Proces související s vytěžováním zahrnuje samotnou digitalizaci předem definovaných údajů v dokumentu, a jejich následný import do dalších podnikových systémů – účetních, CRM a podobně. Možnost dále pracovat s informacemi, jako jsou například jména smluvních stran, částky, kontakty, nebo využití funkcí kontroly podpisů, či splnění termínů vede jednak k časovým úsporám souvisejícím s jindy náročným přepisem, a zároveň k podpoře efektivních postupů v rámci celé společnosti.

 

Microsoft Dynamics CRM je k dispozici i v cloudové variantě, a je tedy dostupný i pro zájemce z řad malých a středních firem, které nedisponují finančními prostředky pro pořízení často náročných řešení. Stačí nainstalovat aplikaci CRM na tablet, PC či mobilní telefon a po aktivaci má zákazník okamžitý přístup do celého systému mimo jeho infrastrukturu.

Systém umožňuje digitálně zaznamenat celý „sales proces“ od prvního kontaktu se zákazníkem přes obchodní aktivity, úkoly a termíny až po servis. Stejně tak je systém možné rozšířit o nejrůznější doplňky a nástavby. Praktickým příkladem doplňku je využití systému pro automatické uložení kontaktů z naskenované vizitky přímo do paměti telefonu zákazníka.

Mýtus vs. fakta o CRM

  • CRM systémem není jen nástroj, který eviduje adresy.
  • CRM systém neslouží pouze pro práci se zákazníky. 

Pokud jste mysleli, že ano, jsou vaše představy o CRM velmi podhodnocené. Zjistíte, že CRM nabízí mnohem větší potenciál k zefektivnění chodu vaší společnosti. 

Hlavními přínosy opravdových CRM systémů je zejména zlepšení spolupráce obchodu a marketingu, zjednodušení řízení obchodu a servisu a snížení související administrativy. Díky tomu lze nejen dosáhnout ještě lepších obchodních výsledků a zkvalitnění služeb, ale i lépe a předvídavěji cílit marketingové kampaně, bez nutnosti navyšování rozpočtu.

CRM propojuje svět uvnitř společnosti se světem „tam venku“

Principem fungování je logické provázání interních informací z firemních procesů (např. logistiky, účtárny, servisu, marketingu atp.) s příslušnými údaji z trhu, jako jsou informace o konkurenci z jednotlivých obchodních případů, vyhodnocování nových trendů, hodnocení produktů a dodavatelů, atd. Sběrem těchto informací ale práce CRM nekončí. Vše musí umět také správně zanalyzovat a následně přehledně poskytnout uživateli.

CRM řešení na administrativní rutinu

Dalším úkolem CRM systému je snížení administrativy. Cílem je, aby uživatelé měli vždy k dispozici ty nejaktuálnější informace a nemuseli se zdržovat jejich složitým vyhledáváním a propojováním z různých firemních oblastí. Základem takového fungování je přitom vkládání příslušných údajů do systému s minimálním zpožděním. A právě v tomto případě se nejvíce projeví přínosy provázání CRM s tiskovým řešením. Informace obsažené v dokumentech jsou totiž po jejich naskenování automaticky rozpoznány a uloženy do příslušných adresářů. CRM systém a jeho uživatelé je tak mají k dispozici neprodleně po zdigitalizování dokumentu na multifunkčním tiskovém zařízení. Potřebné údaje lze samozřejmě stejně jednoduše a automaticky získat i z elektronických dokumentů (například formátu pdf) a ušetřit tak čas dříve nutný na přepisování dat.

CRM nejen v PC aneb služební automobil nedefinuje Vaši mobilitu

Při výběru správného CRM řešení byste měli dbát také na podporu mobility uživatelů. Ideální systém by měl být dostupný jako aplikace nejen na PC, ale i na mobilních telefonech a tabletech (min. 3 největších systémů Apple iOS, Android a Windows). Tím zajistíte, aby obchodník, nákupčí či pracovník servisu měli vždy k dispozici všechny informace právě tam, kde je potřebují. Zároveň jim to umožní do systému nová data okamžitě zadávat, například hned po ukončení schůzky, telefonátu, servisního zásahu, atd.

 

Pro koho je vhodný?

CRM pomáhá především v oblastech obchodu, marketingu a servisu. Využít jej ale můžete prakticky všude tam, kde rychlé a přesné informace přispějí ke zlepšení vztahů, a to jak s klienty, tak i se zaměstnanci či obchodními partnery. Využití tedy nalezne například i v rámci HR oddělení, realitách, call centrech, právních či notářských kancelářích nebo mezi prodejci a servisy.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.