Co přinese automatizace skladování?

Názory lidí i expertů se ohledně automatizace lehce liší. Nebudeme vás tady ohromovat čísly, ale vezmeme to z pohledu selského rozumu a přiložíme názornou ukázku. Ať už jste vlastníky malého či velkého skladu nebo skladového e-shopu, čtěte a dozvíte se, že automatizované vychystávání objednávek přinese ovoce vám i vašim zaměstnancům.

Jak to vypadá u vás ve skladu?

Většina firem má problém s nedostatkem místa ve skladu a potřebují zoptimalizovat skladové procesy. Skladníci musí zvládat několik úkonů současně, když musí současně naskladňovat i připravovat objednávky pro expedici. Počet objednávek se zvyšuje, a protože jsou v průběhu dne velké výkyvy v počtu objednávek, přestává být dosavadní manuální způsob vychystávání zakázek efektivní.

Jak by to mohlo vypadat u vás ve skladě?

V případě, že běžné regály nahradíte automatizovanými skladovými systémy Kardex, zcela zefektivníte chod celého skladu. A to ve všech bodech. Za prvé jde o maximální využití prostoru, systémy využívají plnou disponibilní výšku skladu. Druhým důležitým bodem je zvýšení produktivity, systémy Kardex pracují na principu „zboží k obsluze“. A v neposlední řadě je to získání naprostého přehledu o všech stavech skladových položek a ochrana před znečištěním a poškozením zásob. Automatizace skladování přináší i větší ergonomii práce. Eliminují zbytečné prostoje a snižují chybovost skladníků při vychystávání objednávek. Ti jsou pak navíc schopni vykonat mnohem víc práce.

Návratnost investice

Většina z vás asi nechce skladové prostory měnit především kvůli výši investice. Ovšem musíte se na to podívat z dlouhodobého hlediska, navíc získáte značné výhody před konkurencí, protože budete rychlejší a preciznější. Od investice také odečtěte náklady na zpracování vrácených objednávek, které byly nesprávně vychystány o odeslány zákazníkovi. Uvědomte si také, že produktivitu práce zvýšíte až o 66 %. S automatickými regály dokonce ušetříte až 85 % místa, což opět snižuje vaše náklady.

E-commerce a automatizace skladu

Ukažme si, jak se automatizace skladového e-shopu projeví u konkrétního případu. Společnost, jejíž produktové portfolio čítá 19.000 položek, zásobuje maloobchody i velkoobchody a prodává také prostřednictvím webu. Drobné objednávky přes e-shop stoupají, a tak se společnost rozhodla investovat do systému Kardex, konkrétně do zařízení Shuttle XP. Automatizovaný sklad byl zprovozněn do dvou týdnů včetně zaškolení operátorů. Co společnost získala ihned po spuštění? Úsporu místa až 20 %, souběžné naskladňování a vyskladňování bez zásahů do jednotlivých systémů, takřka nulovou chybovost, efektivnější procesy ve skladu, plné využití kapacit a vytvoření tzv. dynamických zón.

Zažádejte Intralogistika o řešení na míru

Každý sklad je samozřejmě trochu jiný a potřebuje individuální přístup při automatizaci, proto navštivte web jednoho z předních dodavatelů automatizovaných systémů v ČR Intralogistika. Společně najdete řešení na míru vašemu skladu.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.