3 nejdůležitější rady, související s rozjezdem vlastního eshopu

Jsou to především mladí podnikatelé, kteří se chtějí vydat cestou online prodeje. Vždyť právě v této oblasti se rok od roku zvyšuje objem uskutečněných obchodů a tedy i obratů. A tak ukrojit si kousek pro sebe je určitě velkou výzvou. Na druhou stranu ne každému se to povede. A důvody? Málo zkušeností, špatně zvolené zboží, chybná cenová politika, nebo velká konkurence. Pojďme se společně podívat na 3 nejdůležitější rady, které s rozjezdem vlastního internetového eshopu souvisí.

Spokojenost zákazníka je základ

To hlavní, co bychom měli v první řadě chtít, je spokojenost zákazníka. Je jedno, že se grafické zpracování či ovládací prvky nelíbí nám. Pokud vše funguje s ohledem na naši cílovou skupinu, jdeme správnou cestou. S ní souvisí i samotný eshopový systém. Robustnost, bezpečnost, bohaté možnosti platebních metod, ale i funkce související s automatizací. Takový systém na míru může přijít na desítky i stovky tisíc. Stejný ale můžeme mít za pár stovek, zvolíme-li pronájem eshopu. I v tomto segmentu můžeme najít vyhovující řešení. Dbejte však na to, aby dané řešení vyhovovalo i za několik měsíců, let, nebo i desítek let. A to hlavně s ohledem na pravidelné aktualizace, technickou podporu, nebo inovace v oblastech grafických šablon.

Co a jak prodávat?

Jakmile máme eshop, je třeba zamyslet se nad konkrétním zbožím. Mnoho lidí říká, že správné je prodávat to, čemu rozumíme. Tohoto pravidla se držet určitě nemusíme. Proč? Jelikož třeba oblast výpočetní techniky (které můžeme zdánlivě rozumět), nabízí desetitisíce kusů zboží a jenom málokdy jsme takový experti, že rozumíme každému. Podobné je to u mobilních telefonů, elektroniky, ale třeba i u oblečení, nebo potravin či krmiv.

Vhodnou cestou je tedy udělat důkladný průzkum trhu se zaměřením na to, jaké zboží je nejenom poptávané, ale také na to, jak jsou na tom dodavatelé, jejich ceny a distribuční podmínky. Do toho všeho nezapomínejme zakomponovat ani konkurenci a s ní spojené náklady na reklamu.

Kouzlo jménem dropshipping

S volbou dodavatele samozřejmě souvisí i to, na jaké bázi s námi zahájí spolupráci. Existují samozřejmě klasické varianty, kdy objednáme zboží, to přijde nám a my ho distribuujeme zákazníkovi. Nevýhodou může být logicky časová prodleva z důvodu onoho mezičlánku, kterým jsme my. Modernější cestou je takzvaný dropshipping. Metoda, kdy dodavatel odesílá zboží přímo koncovému zákazníkovi. Nepleťte si však tuto možnost s různými affiliate programy, nebo s přeposíláním objednávek. Pokud se rozhodneme založit eshop na této bázi, znamená to, že bude dodavatel odesílat naším jménem – to bude na balíčku, fakturách, ale třeba i lepicí pásce. Zákazník tedy netuší, že zboží šlo odjinud a přitom je potěšen krátkou dodací lhůtou. A výhody pro nás? Především to, že nemusíme řešit ani sklad, ani distribuci.

Bez investic do reklamy to nejde

Číst příběhy úspěšných podnikatelů, kteří založili firmu s několika stovkami v kapse, je sice velmi inspirující, ale v reálném světě se jedná o jednoho člověka z tisíce. Proto nezapomínejte, že bez investic do reklamy se dnes neobejdete. Samozřejmě stále mluvíme o hlavním základu, mezi který patří:

  • Porovnávač Zboží.cz
  • Porovnávač Heureka.cz
  • Reklamní síť Adwords
  • Reklamní síť Sklik

Bez peněz, a to alespoň v řádech tisíců, nejlépe desetitisíců měsíčně, nemá dnes cenu téměř začínat. Pamatujte totiž, že aby u vás lidé nakupovali, musí se o vás nejprve dozvědět – a sami od sebe si to neřeknou.

Pozitivem samozřejmě zůstává, že správně nastavená kampaň bude generovat peníze. Je jasné, že i vy se zdráháte utratit prvních 10 000 Kč za reklamu, ale pokud vám přinese zisk ve výši 20 000 Kč, není důvod váhat. Jedině tak máte jistotu, že skončíte mezi stovkami těch, kteří neuspěli. A proč? Jelikož žili v naivních představách, že zákazníci přijdou sami…

PR článek

Témata:
rady a návody  

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.