Zjistěte, jak si lidé pamatují název vašich webových stránek

Vyhledavače vám mohou pomoci nejen k vyšší návštěvnosti, vašich firemních webových stránek ale mohou posloužit i jako skvělé testovací prostředí. Vyzkoušejte s jejich pomocí třeba to, jak dobře si lidé dokáží zapamatovat název vašeho webu nebo firmy.

Testování povědomí o značce

Co k testu potřebujete

  • Webové stránky se zajímavým obsahem, ke kterému se alespoň část uživatelů krátce po první návštěvě ještě vrací.
  • Google Analytics nebo srovnatelný systém na měření návštěvnosti.
  • Účet v reklamním systému Google AdWords nebo Sklik a trochu peněz na reklamu.

Před testem se ujistěte, že lidé ve vyhledavačích snadno najdou váš firemní web pomocí jeho názvu.

Postup testování

  • V AdWords nebo Skliku založte testovací kampaň zaměřenou na dotazy, kterými váš web dosud nebyl k nalezení. Použijete-li AdWords, nezapomeňte v nastavení kampaně vypnout obsahovou síť.
  • Kampaň spusťte a pomocí Google Analytics sledujte, v jakém poměru vám přivádí nové a vracející se návštěvníky.
  • Počkejte, až se podíl vracejících se návštěvníků ustálí a pak kampaň zastavte.
  • V několika následujících dnech sledujte nárůst návštěv pocházejících z hledání názvu resp. domény vašeho webu. Pokud se blíží počtu návštěv vracejících se dříve z testovací kamapaně, lidé si dokázali název zapamatovat.

Proč test funguje

Test je založen na dvou typických způsobech chování uživatelů vyhledávačů

  • Když se chce uživatel vrátit na určitý web, často k tomu použije stejný postup, kterým web našel poprvé.
  • Mnozí uživatelé, kteří si pamatují doménu webu, ji namísto do adresního řádku prohlížeče zadávají do vyhledavače. Jedná se o tzv. navigační dotazy.

 

Po vypnutí testovací kampaně uživatelé váš web původním postupem znovu nenajdou, takže musí zkusit náhradní řešení. Pak již záleží jen na tom, jak moc se k vám opravdu chtějí vrátit a jak dobře si zapamatovali název vašeho webu.

Jak test vylepšit

Před vypnutím testovací kampaně si připravte ještě jednu kampaň či reklamní sestavu zaměřenou na všechny možné překlepy názvu a domény svého webu. Ta vám pak pomůže zjistit, zda a jak lidé při zadávání zapamatovaného názvu do vyhledavače chybují.

Zdroj: H1.cz, s.r.o.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.