"TO DO" při vytváření nového webu

Před samotným začátkem, než se vložíte do tvorby webu, je potřeba si položit mnoho otázek a stanovit si cíle.  Potřebujete si primárně určit ty cíle, kterých potřebujete dosáhnout, aby vaše podnikání bylo úspěšné. Pokud jste dosud nepostavili alespoň 10 webů a v online marketingu se nepohybujete jako ryba ve vodě, tak to sami bez našeho návodu nejspíš nezvládnete.

Napsal: Martin Dlouhý

Jestliže chcete, aby investované peníze do vašeho podnikání měly kýžený efekt, je potřeba nevynechat to nejdůležitější. My v AITOMuprvnímu kroku, který obhájí váš záměr, říkáme vstupní studie. Tato studie vám pomůže zjistit potenciál trhu, konkurenceschopnost a pomůže vám zanalyzovat vaše stávající webové stránky.

Co to je vstupní studie?

Je to ten nejlepší krok, jak začít řešit vaši online situaci, a to především pokud stavíte nové stránky, anebo je chcete nechat přestavět. Vstupní studie vám zodpoví téměř všechny otázky týkající se vašeho online projektu a pomůže vám z vašeho projektu udělat úspěšný projekt.

Jaké otázky je třeba si položit před samotným začátkem?

1Chcete se aktivně podílet na propagaci, nebo vše vložit do rukou odborníků?

Pokud má být projekt úspěšný, je nezbytné, aby se majitelé a zaměstnanci firmy podíleli na rozvoji webu a marketingu, jelikož právě ti, kdo se na chodu webu a marketingu aktivně podílejí, mají nejvíce informací o samotném byznysu. Pro to, aby byla studie vytvořena co nejkvalitněji, je vždy potřeba jakýsi styčný důstojník, který zastupuje firmu a především zná daný projekt.

2Jaké plánujete náklady na online marketing?

Své cíle musíte přizpůsobit i svým finančním možnostem. Musíte si uvědomit, jaký potenciál má samotný trh a tomu přizpůsobit vynaložené prostředky. I tyto informace vám přinese vstupní studie.

3Máte nějaké konkrétní představy toho, co od studie očekáváte?

Je spousta cílů, které se dají stanovit, a nemusí to být vždy pouze objednávka. Webové stránky mohou mít i jiné cíle jako například stažení e-booku, získání kontaktů pro newsletter, vyplnění dotazníků, nebo prohlédnutí si katalogu v elektronické podobě.  Je tedy opravdu důležité si stanovit cíle a umět si je ohodnotit.

Pokud chcete úspěšně podnikat v online světě, investujte nejdříve do analýz a zjišťujete si data.  Mohlo by se také stát, že připravíte drahý web, marketing, zaplatíte lidi a zjistíte, že investujete peníze bez vidiny návratnosti.

Cíle a harmonogram projektu

Je životně důležité mít správně nadefinované cíle, kterých chcete dosáhnout, harmonogram projektu a mít představu o rozpočtu.

Popis cílů a jejich způsobů dosažení na webu

Stanovíme si, kterých cílů chceme dosáhnout pomocí webových stránek a těmto cílům také následně přizpůsobíme webové stránky. V mnoha případech se stává, že firma si připraví webové stránky, ale až následně zjišťuje, že na webu potřebuje mít i jiné cíle, než tam vlastně má a následné úpravy nejsou zrovna levné. Mnoho lidí to bohužel dělá opačně, nejdříve si postaví webové stránky a teprve poté zjišťují, že tam potřebují to či ono, a to se vždy velice prodraží a naruší samotnou strukturu webu. Cílem webu není vždy přímá konverze – nákup, nebo objednávka služeb, i když si to mnoho lidí myslí. Cílů na webu může být mnohem a mnohem více, třeba odběr newsletteru, stažení katalogů, zhlednutí virtuální prohlídky a dalších cílů. Pokud tedy dokáže zužitkovat sekundární cíle, jako třeba sběr kontaktů, tak po nějaké době můžete tyto kontakty konvertovat v reálné zákazníky třeba pomocí newsletteru. 

Kalkulace a harmonogram projektu

Cíle jsme stanovili a nyní je potřeba stanovit rozpočet, který chcete investovat za účelem dosažení vytyčených cílů. Nebojte se ocenit jednotlivé cíle, kterých chcete dosáhnout a dle toho si také nastavte rozpočet. Pro vše, co děláte, je vždy dobré mít připravený harmonogram, který vám práci usnadní. Vstupní studie vám připraví harmonogram až na 12 měsíců a díky tomuto harmonogramu si následně můžete vše připravit. Je důležité vědět, do kdy potřebujete mít vše hotové. Tvorba kvalitního webu není otázka pár týdnů, ale může trvat i 3 měsíce. 

 

Pokračování článku najdete v e-magu Starting Up

o autorovi Dlouhý mala

Martin Dlouhý
Online marketingový specialista z agentury AITOM, která nabízí komplexní řešení, od vstupní studie, přes vývoj webu až po internetový marketing a díky tomu dokáže nést odpovědnost za stanovené výsledky. 

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.