Sociální sítě: Prostředek, jak navázat přímý vztah s klienty

Podnikáte v oboru, kde se neustále něco děje? Změna je příjemná věc. Jakožto podnikatel ale nesmíte zapomínat, že je o ní třeba také informovat své klienty. Dáte jim tak najevo, že s nimi počítáte. Pravděpodobnost, že by vaši klienti každý den pravidelně navštěvovali vaše webové stránky, je ale poněkud mizivá. Jak tedy řešit slevové akce, novinky nebo třeba změny na jídelním lístku?

Bez fanoušků ani ránu

Celé vaše úsilí přijde nazmar, pokud si nezajistíte dostatek uživatelů, kteří vás budou „sledovat“ (v případě Twitteru) nebo se stanou vašimi fanoušky (v případě Facebooku). Bez kontaktů se neobejdete ani ve virtuálním světě. Pro začátek je dobré oslovit lidi ve vašem okolí. Kontaktujte své přátele a známé a pozvěte je k návštěvě a sledování vašeho profilu.

Fanouškovskou základnu vám pomohou vytvořit i vaši kolegové, či známí z profesního života. Díky propojenosti kontaktů na sociálních sítích není nemožné vcelku brzy získat zcela nové sledující či followery. Základem je ale aktivita a úsilí. V každém případě se můžete kdykoliv rozhodnout pro placenou reklamu.

Nezapomeňte o existenci vašeho profilu informovat i prostřednictvím virtuálních kanálů, které jste již vytvořili. Na webové stránky vaší firmy vložte odkaz na váš profil na Facebooku či Twitteru, vložte jej i do rozesílaných direct mailů.

 

Aktivita především

Nezapomeňte, že komunikace s „fanoušky“ na sociálních sítích vyžaduje nápaditost a otevřenost. Sociální sítě jsou specifickým komunikačním kanálem a vyžadují specifické zacházení. Na strohé a formální příspěvky není nikdo příliš zvědavý, ba právě naopak. Uživatelé očekávají komunikativní a otevřený přístup.

Facebook, Twitter a další sítě mají moc vytvořit s vašimi klienty přátelský vztah. Od vás to ale vyžaduje kreativní a aktivní komunikaci, otevřenost k otázkám a požadavkům uživatelů. Sociální sítě jednoduše fungují na bázi dialogu a je s tím třeba počítat.

Placená reklama

Placenou formu reklamy na sociálních sítích můžete například propagovat své jednotlivé příspěvky a zajistit jim tak dosah mezi větší množství lidí, kteří se na Facebooku pohybují. Nebo můžete vytvořit inzerát, vybrat si konkrétní cílovou skupinu a lákat tak návštěvníky na web nebo na váš profil.

Agentura Najisto

Autor: Agentura Najisto – specialista na internetovou reklamu pro malé a střední firmy

 

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.