Sociální sítě: Blogeři a vlogeři

Marketing se s nástupem sociálních sítí mění ze dne na den. Ještě před nedávnem ovládal svět reklamy Facebook, který se dnes zdá být na ústupu. Na trůn nastupuje YouTube a Instagram v hlavní roli s blogery a vlogery.

Pokud slyšíte pojem vloger poprvé, jedná se o blogera, který nahrává na YouTube svá videa. Častěji se označují jako YouTubeři. Komunita kolem úspěšných blogerů dosahuje čísel, které by si oni sami nedokázali představit ani v nejodvážnějším snu. A firmy si toho jsou vědomy! Snaží se náležitě využít komunikačního kanálu, kterým takovéto blogy bezpochyby jsou...a začíná boj o spolupráci.

Nejdůvěryhodnější internetový zdroj

Spolupráce s úspěšným blogerem či blogerkou je snem mnoha firem, protože blogy mají na své čtenáře neskutečný vliv. Na webu BlogHer uvádějí, že čtenáři blogů věří na 98 % doporučením, která blogeři dávají, což z nich dělá nejdůvěryhodnější internetový zdroj. Facebook má podle stejného zdroje o něco nižší “trust rank” 86 %. Dalším zajímavým faktem z webu BlogHer je ten, že 87 % dotázaných už podle rady na nějakém blogu nakoupilo.

Nevím jak vy, ale já to můžu potvrdit, protože i když si to uvědomím až později, tak do svého nákupního košíku (ať už virtuálního či reálného) často hážu věci, o kterých jsem někde četla.

Současná generace se stala odolnou vůči televizním reklamám, které se neustále opakují a zanedlouho asi odolá i vlivu Facebooku.

Šance pro startupy

Pro startupisty s dobrým a neotřelým nápadem je Instagram, YouTube a blog cesta k úspěchu. Na první pohled se to může zdát jednoduché, ale zdání klame.

Jak v rozhovoru pro Aktuálně.cz řekla mezinárodně úspěšná blogerka Eva Mazuchová “Mít blog je docela dřina! Hlavně pokud ho neberete na lehkou váhu. Je to zkrátka jako vaše druhá práce, ale taková, která vás baví.” Pokud to tedy chcete s vaším blogem někam dotáhnout, nemyslete si, že to půjde samo. Když se vám to ale podaří, můžete se těšit na zajímavé nabídky spolupráce, pozornosti od firem a pozvánky na zajímavé akce.

 

V České republice je na tom blogování ještě trochu jinak, než například v Anglii, kde těm nejúspěšnějším blogerům dokonce platí za to, že se objeví na nějaké společenské akci.

V Česku není výjimkou, když vás firma osloví s nabídkou, která je výhodná pouze pro ni, ale pro blogera velký přínos nemá. Je proto třeba nabídky pečlivě zvažovat a neudělat ze sebe úspěšného, ale snadno prodejného blogera.

Pokračování článku najdete ZDARMA v e-magu Starting Up

Autor: Petra Tabarová

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.