Síň slávy nebo propadliště dějin – jak dopadnete na Facebooku

Představte si modelovou situaci (ve které se můžete brzy sami octnout): máte rodící se byznys projekt a zřizujete pro něj Facebook. Kde všude asi můžete udělat chybu? Už úplně na začátku. A nezáleží na tom, jak zkušený uživatel Facebooku v soukromí jste. Vás start-up na něm můžete povznést a stejně tak i pohřbít. Je to 50 na 50. Můžete to risknout, anebo si nejdřív přečíst, jak to vidí český Facebook marketing guru David Lörincz.

David Lörincz ví, jak Facebook pomáhá začínajícím podnikatelům

Facebook používá v ČR i několik miliónů uživatelů každý den. V průměru tam stráví ať již na tabletu, mobilu nebo počítači 40 minut. Žádná televizní stanice noviny či webová stránka se u nás nemůže pochlubit lepšími výsledky.

Hlavní výhodou Facebooku není obrovský počet uživatelů, který se na této síti nachází, ale možnost velmi specifického zacílení vašeho sdělení. Nikdy v historii neměli podnikatelé lepší výchozí pozici než právě nyní. Pusťme se do toho.

Získejte feedback od zákazníků

Podstatnou částí vašeho byznysu by měla být komunikace s lidmi, pro které vaše produkty vyrábíte. Pokud teprve plánujete uvedení produktu na trh, nečekejte až na vydání a začněte získávat názory potencionálních zákazníků už dnes. Založte si stránku a začněte investovat svůj čas i prostředky do získávání důležitých podmětů.

Jasně, vždy jste mohli dělat ankety na vašem webu, zaplatit si drahé průzkumy trhu nebo najmout 2 brigádnice, které získávaly názory lidí v ulici.  Co když jsou však vaši zákazníci programátoři v Brazílii nebo milovníci golfu z Japonska? S Facebookem žádný problém.

 

Příklady:

Chcete prodávat nový systém zavlažování zahrad? Najděte si na Facebooku skupiny zahrádkářů a milovníky zahradničení, kterých je jen u nás několik, a najdete v nich desítky tisíc lidí.  Přestavte jim váš produkt, nabídněte jim prototypy zdarma k odzkoušení a vyžádejte si od nich hodnocení. Získáte velmi cenné informace, které vám pomůžou v začátcích podnikání.

Plánujete uvést novou značku kávy? Oslovte kavárnu, ať vám v jejich prostorách uspořádá setkání jejich zákazníků a nabídněte všem kávu zdarma toto odpoledne. O této akci kavárna řekne svým zákazníkům prostřednictvím Facebooku. Kavárna prodá spoustu dortíků a dalších moučníků a vy získáte spousty hodnocení od milovníků kávy. A když budete úspěšní, tak i nové zákazníky nebo třeba kontrakt s kavárnou.

 

Pokračování článku o sociálním podnikání čtěte ZDARMA
v e-magu Starting Up:

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.