SEO: Typické chyby start-upů

Optimalizace pro vyhledávače je pro začínající online projekty obrovským lákadlem. Máme u nás zaryté pod kůží, že SEO je „ten traffic zadarmo“, co se dá relativně snadno sehnat, když člověk zná tu správnou optimalizační magii. Bohužel, realita tak jednoduchá není. Buďte proto opatrní a vyvarujte se školáckých chyb.

Chyba druhá: kanon na komára

Chyba z opačného konce spektra. Namísto, abyste přípravu odflákli, vezmete ji až příliš do hloubky. Typická situace: dlouho předlouho si pilujete nový projekt a nechcete nic podcenit, na marketing si vyberete prestižní agenturu. Nažehlený account vám na obchodní snídani vysvětlí, jak moc je klíčové mít na začátku robustní obsahovou, konkurenční, linkbuildingovou a bůh ví jakou ještě strategii  a analýzu. Že bez toho to na 100% dělat nejde.

On má vlastně pravdu – bez opravdu důkladné přípravy a rešerší se SEO na 100% dělat nedá (můžeme se bavit o tom, jakou úroveň důkladnosti jaký projekt vyžaduje).  Potíž je v tom, že vy na startu těch 100% vlastně nepotřebujete.

Potřebujete si validovat, že váš projekt je životaschopný. Potřebujete dostat se rychle do bodu, kdy průběžné investice do výkonnostních nástrojů generují zisk a pomáhají refinancovat další marketing. Pokud ale vysolíte 80 000 Kč za vstupní analýzy a koncepce, možná vám už na průběžnou práci nezbudou zdroje.

Nemluvě o tom, že – zcela upřímně – běžné analyticko-strategické výstupy spousty věhlasných agentur i freelancerů jsou jen líbivě zabalené obecné plky, které se dočtete na prvním odborném blogu. Nemálokdy vyrobené kdesi od stolu nějakým juniorem, který o vašem byznysu nemá ani páru. Čest výjimkám.

Jak tedy na to: pokud zrovna nemáte v zádech odporně bohatého investora, který na ROI další tři roky hledět nebude, dobře si rozmyslete, které práce reálně potřebujete. Nic proti důkladné komunikační strategii nebo podrobným off-page rešerším, dělám je také a je jich třeba. Na začátku projektu se dá ale mnohdy vystačit i se selským rozumem a až když se životaschopnost projektu potvrdí, můžete si s tím víc vyhrát.

Chtějte od vašeho dodavatele vždy vidět ukázky toho, jak bude jakýkoliv „špekulativní“ výstup vypadat – ať je to klasifikační klíčovka, audit nebo strategie. Dívejte se ne na hezké šablony a objem stránek, místo toho sledujte, jak dobře se vám v něm orientuje a jak srozumitelně a prakticky doporučení zní. Ptejte se, jak se bude s výstupem pracovat konkrétně dál – další papírové těžítko na stůl taky nepotřebujete.

Pokračování článku o SEO čtěte ZDARMA v e-magu Starting Up:

Autor: Lukáš Pítra

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.