SEO: Typické chyby start-upů

Optimalizace pro vyhledávače je pro začínající online projekty obrovským lákadlem. Máme u nás zaryté pod kůží, že SEO je „ten traffic zadarmo“, co se dá relativně snadno sehnat, když člověk zná tu správnou optimalizační magii. Bohužel, realita tak jednoduchá není. Buďte proto opatrní a vyvarujte se školáckých chyb.

Lukáš je SEO konzultant na volné noze. Staví mosty mezi lidmi, weby a vyhledávači. Zaměřuje se na e-commerce projekty, se kterými sbíral zkušenosti v praxi posledních 8 let v inhouse týmech, digitálních agenturách a na volné noze.

Chyba první: střelba naslepo

Právě jste spustili web a nastal čas skvělý nápad dostat k lidem. Zděšení složitostí a cenou klasické reklamy vytáčíte telefonní číslo vytipovaného SEO specialisty.. „Haló, Fando, tady start-up. Je čas zapnout to SEO, jdi na to!“. Špatně.

Spouštíte-li nový projekt (ať už je to další e-shop s vínem nebo úplně revoluční služba), potřebujete nejprve ověřit, zda jste vůbec na webu schopní prodávat – zužitkovat získaný traffic. Zda má smysl v tuto chvíli návštěvy na web vodit, nebo zda bude třeba ještě něco ladit. Není příliš chytré (zato běžné) se v Skliku mrknout na odhad hledanosti pár obecných klíčových slov, zajásat nad záplavou potenciálních zákazníků a vrhnout se do linkbuildingu.

SEO je nástroj s odloženým účinkem – než vás vyhledávače vezmou vážně, než se optimalizace vstupních stránek a pracně získané či koupené zpětné odkazy projeví, uběhne kus času. Je to tedy poměrně nejistá investice – zpočátku jen vytahujete peníze z prkenice jak Al Bunda a pak dlouho čekáte na výsledky.

Nestřílejte naslepo. Nejprve si zpracujte pořádnou analýzu klíčových slov – zjistěte nejen co lidé hledají a jak moc, ale také jaký je sezonní vývoj (nejste náhodou při spuštění v off-season?), jak budou asi dotazy obtížné, jak s nimi pracuje konkurence.

Poté si pusťte PPC kampaně ve vyhledávání. Zaplaťte si za rychlý test toho, zda lidé vůbec budou chtít na vaši nabídku klikat nebo zda dotazem myslí trochu něco jiného, než jste mysleli. I kdybyste propálili celý kredit bez jediné konverze, bohatě se vám zaplatil – ušetřili jste totiž spoustu peněz, které by v SEO vyšly vniveč také, jen za delší čas.

Ověřte si, zda návštěvníci z nějakého dotazu jsou ti správní lidé a chovají se na webu, jak jste čekali. Pak teprve investujte do dlouhodobého efektu v SEO.

 

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.