Propagujte své firemní webové stránky prostřednictvím online soutěže

Účinným nástrojem pro přilákání nových návštěvníků na vaše webové stránky je podpora prodeje formou online soutěží. Dobře navržená soutěž se zajímavou cenou může zvýšit celkovou návštěvnost webu až 10x, obvykle však alespoň 2x – 4x. Přestože většinou nepřinese okamžité navýšení prodejů, zvýrazní vaši značku a dá o vás vědět velké mase uživatelů. Podívejme se, jak soutěž na webu správně propagovat.

Internetové soutěže

Odkaz na online sloutěž na webu

Nejjednodušší je propagace na vlastních webových stránkách. Odkazujte se na soutěž nějakým výrazným prvkem z úvodní stránky, nebo ještě lépe vložte tento prvek na každou stránku firemního webu. Propagace pouze na vlastních stránkách ovšem nebývá dostatečná. Pokud to se soutěží myslíte vážně, měli byste využít i další propagační kanály.

Specializované katalogy soutěží

Na českém internetu funguje několik katalogů, které sdružují informace o právě probíhajících on-line soutěžích. Každý den na nich několik nových soutěží přibude, takže se na ně lidé naučili pravidelně chodit. Propagace v těchto katalozích je výhodná i proto, že přidání nové soutěže je většinou zdarma.

Soutěže je možné registrovat do následujících katalogů (řazeno sestupně dle návštěvnosti)

Nejdůležitější je katalog ceske-souteze.cz. Z něj přijde minimálně tolik návštěvníků jako ze všech ostatních katalogů dohromady.

Katalog ceske-souteze.cz také umožňuje placené zvýraznění soutěže na úvodní stránce. Zvýraznění je vhodné maximálně na týden. Tato doba stačí na to, aby se o soutěži dozvěděla většina pravidelných návštěvníků katalogu. Po týdnu začíná návštěvnost z katalogů rychle klesat, i když je soutěž stále propagována na úvodní stránce.

Při registraci soutěže nezapomeňte na poutavé titulky. V katalozích bývá soutěží hodně a dobrý titulek může významně zvýšit pravděpodobnost, že si lidé vyberou právě vaši soutěž.

Propagace online soutěže v diskusních fórech

Dalším místem vhodným k propagaci vaší soutěže jsou internetová diskusní fóra. Využít můžete jak velká obecná fóra, tak i menší, pečlivě vybrané diskuse tematicky související s vaší soutěži.

V diskusích se ale pohybujte velice opatrně, aby vás nikdo nenařkl ze spamování reklamou. Ve větších fórech zkuste vytipovat pár aktivních účastníků a požádejte je e-mailem, aby o soutěži do diskuse napsali. Můžete jim za to nabídnout malý finanční obnos nebo slevu na nákup ve vašem e-shopu.

Pokud komentář do diskuse napíší oni, bude působit mnohem důvěryhodněji, než když ho napíšete vy jako nový uživatel. 

 

Další možnosti propagace internetové soutěže

K propagaci soutěže se hodí i textové inzeráty nebo bannery v obsahové síti Google AdSense. Zde můžete využít též cílení přímo na vybrané weby, tzv. cílení na umístění.

Soutěž můžete úspěšně propagovat též PR článkem na významných webech daného oboru. Pokud například pořádáte soutěž o školní tašky pro děti, vytipujte si jeden nebo více webů určených pro maminky. Na nich pak objednejte publikování PR článku s odkazy na vaši soutěžní stránku.

O pořádání soutěže je také vhodné informovat vaše zákazníky. V tomto případě je nejjednodušší využít e-mailu a pro potřeby soutěže vytvořit jednoduchý newsletter. Do něj pak popište v několika větách pravidla soutěže a přidejte popis a obrázky cen. Nezapomeňte přidat odkaz na webovou stránku soutěže.

Dále pak pro propagaci lze ještě využít

  • stávající affiliate síť,
  • oslovení bloggerů (pokud ve vašem oboru vhodné blogy existují),
  • informace o soutěži v patičce e-mailů, které odcházejí z vaší firmy,
  • zapojení samotných soutěžících do propagace soutěže.

Zdroj: H1.cz, s.r.o.

Diskuze k článku

Přidat komentář
WilhelmR Já myslím, že kvalitní firemní stránky, které mají moderní vzhled a i z hlediska pohodlí, designu apod. nevypadjí jako kdyby zamrzly někde v dobách windows 95/98 (ano, mluvím jako i aktivní uživatel ještě WIN95 a pamatuju si i Netscape), spolu s dobře udělanou firemní FB stránkou bude působit dobře, a budou se navzájem doplňovat... my při zakládání našeho webu se mimo jiné inspirovali i podobnými články http://www.mediaunit.cz/jak-na-seo-pro-firemni-web/, což už mluví o moderních přístupech.
24.11.2016 19:50 | Odpovědět

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.