Případová studie: efektivní newslettery s rozpočtem 590 Kč měsíčně

O tom, že newslettery dnes mají opět své nezastupitelné místo v online marketingovém mixu e-shopů, svědčí i tato případová studie. Vypráví příběh o jedné vydařené e-mail marketingové strategii a její realizaci.

Cíl spolupráce

Klient nám zadal úkol najít další marketingový kanál, který by mohl samostatně nebo v kooperaci s naší agenturou využít pro růst tržeb ve svém zavedeném e-shopu. Jelikož šlo o malého klienta se 3 kamennými prodejnami a e-shopem, kladl důraz na minimalizaci nákladů na spuštění, včetně následné realizace. Snažili jsme se proto o skutečně low cost řešení, které by mu přineslo v delším časovém horizontu kýžený výsledek – rentabilitu a podporu brandu.

Za 3 měsíce jsme z dosud nepříliš funkčních newsletterů udělali stabilní marketingový kanál generující pravidelné zisky pohybující se od 15 – 18 % celkových měsíčních příjmů.

Jak si stála konkurence?

Práce jsme zahájili analýzou online prostředí a sledovali, jak funguje konkurence – přihlásili jsme se k odběru newsletterů. Zkusili jsme udělat řadu akci na jejich webu, čímž jsme vyzkoušeli, v jaké podobě newslettery a informační emaily odesílají a kde jsou jejich mezery.

Počet sledovaných konkurentů: 3 hlavní konkurenti na českém trhu po dobu 1,5 měsíce

Výsledek:

  • Nepravidelně posílané emaily s akční nabídkou
  • Téměř žádná nebo nulová automatizace
  • Grafické zpracování z části velmi pěkné, z části „šité na koleni“

Hledání cílové skupiny

Dali jsme si tu práci a podívali se na zoubek cílové skupině. Vzali jsme v úvahu hned několik zdrojů – těmi byly především demografické údaje z Google Analytics a analýza fanoušků tematický příbuzných stránek na FB (komunitního charakteru). Využili jsme také data, jež poskytuje Facebook při návrhu reklam, a prošli jsme i diskuzní fóra, která s oborem klienta souvisejí. Pro definování cílové skupiny jsme také oslovili řadu tematických portálů a zeptali se na demografii jejich návštěvníků. Z časových a nákladových důvodů jsme netvořili persony. Máte-li čas, jejich zpracování však určitě doporučujeme.

 

Výsledek hledání cílové skupiny:

  • Ženy ve věku 25–44 let
  • Ženy v domácnosti, ženy v rodině, ženy, jež mají zájem o ruční práce, ženy nižší a střední příjmové vrstvy
  • Ženy, které se rády chlubí v komunitě a pravidelně navštěvují diskuzní fóra a sociální sítě
  • Silná komunita a důraz na vzájemné doporučování (sdílení referencí)

2 směry naší strategie

Celou strategii jsme rozdělili do dvou větví – první se věnuje klasickým newsletterům posílaným v pravidelných intervalech a druhá se věnuje automatizaci (rozesílání autoemailů).

Pokračování případové studie najdete ZDARMA v e-magu Starting Up

Autor: Jakub Rejnuš

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.