Potřebujete pro svoje podnikání Facebook stránku? 10 prvních kroků

Pokud máte mezi svou cílovou skupinou mladé lidi, studenty či ženy v produktivním věku 25 – 35 let, pak určitě ano! Ukážeme vám v deseti krocích, jak na založení a správu Facebookového profilu.

5 Pusťte se s vervou do toho

Nejdůležitější je to, aby vaše stránka nebyla zahlcena obchodními informacemi – pokud bude každý váš status o obchodních nabídkách, lidi to přestane bavit. Přestanou vám přibývat fanoušci a ti, kteří se vám podařili získat, se stanou mrtvými fanoušky nebo z vaší stránky natrvalo odejdou.

Dávejte lidem informace, které potřebují proto, aby se orientovali na trhu, vysvětlujte, popisujte. Věcně, stručně, nenátlakově a hlavně pravidelně – minimálně 2-3 krát týdně.

6 Buďte zábavní a osobní

Nebojte se emocí a osobního tónu. Komunikujte jako s přáteli. Vyhýbejte se formalitám.

7 Buďte kreativní

Nebojte se obrázků a videí. Foťte a natáčejte. Videa obecně užijete i na svém webu. Ptají-li se vás zákazníci pořád na stejnou věc – natočte video s odpovědí. Je to účinnější. Foťte si své výtvory (účesy, šaty, realizace). Vymýšlejte infografiky – názorné obrázky zobrazující, jak má cokoliv vypadat (jaké vitamíny tělo potřebuje, postupy, grafické návody, apod.).

Podaří-li se vám hezký a názorný obrázek, budou ho lidé sdílet a tím vám budou zadarmo dělat reklamu.

 

8 Kooperujte

Hledejte spřízněné profily a domlouvejte se s nimi na spolupráci. Motivujte návštěvníky svých stránek k přihlášení se na váš Facebook profil. Firmy, jejichž služby se doplňují, se můžou vzájemně podpořit – sdílením svých odkazů, společnou reklamou.

9 Analyzujte

Máte mnoho fanoušků, ale nemáte z nich žádné objednávky na vašem e-shopu? Tak něco děláte špatně a je třeba něco změnit. Pokud máte dobře vedený a živý profil, uděláte-li občas obchodní sdělení (sleva, nabídka konkrétního produktu), mělo by se to projevit objednávkami. Pokud nemají vaše příspěvky žádné „lajky“ nebo minimální množství, taky je něco špatně.

Berte Facebook profil jako laboratoř. Naučíte se komunikovat s vašimi zákazníky tak, aby se cítili dobře a aby vám důvěřovali. Nalezený styl komunikace pak můžete používat na webu, v inzerci, v podpoře prodeje a naopak. Co funguje naživo, bude fungovat i na webu a na Facebooku.

10 Nepřeceňujte ani nepodceňujte

Do Facebooku investujte teprve tehdy, až najdete styl komunikace a budete vidět, že vaši fanoušci jsou spokojení. Pak se vám vyplatí i nějaká podpora. Nevěnujte Facebooku příliš mnoho vašeho drahocenného času. Je to jen velmi šikovný doplněk, z kterého se může stát vaší dobrou péčí zajímavý obchodní kanál. Mimo jiné můžete získávat reference zákazníků a motivovat je k jejich posílání.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.