Potřebujete pro svoje podnikání Facebook stránku? 10 prvních kroků

Pokud máte mezi svou cílovou skupinou mladé lidi, studenty či ženy v produktivním věku 25 – 35 let, pak určitě ano! Ukážeme vám v deseti krocích, jak na založení a správu Facebookového profilu.

Firemní profil na Facebooku

To, že Facebook používá skoro 100 % mladých, je všeobecně známo. Lidé prostřednictvím Facebook profilů komunikují mezi sebou a čím dále častěji také na Facebooku hledají informace a „lajkují“ stránky, které vyjadřují jejich postoje a záliby.

Pokud chcete oslovit například mladé ženy a maminky, které rády vzájemně komunikují, sdílejí fotografie svých dětí, zvířecích miláčků, pak je Facebook trefou do černého.

Mladé ženy a maminky na Facebooku hledají informace, sdružují se do skupin, které mají nějaký společný zájem. Není náhodou, že stránky týkající se zdravého jídla a obecně zdraví, mají velké množství fanoušků. Běžné je i posílání fotografií svých výtvorů především v oblasti jídla. Ženy obecně v domácnosti rozhodují o tom, co se nakoupí. Maminky se také cítí zodpovědné za své zdraví a zdraví svých blízkých. Maminky potřebují služby související s nimi osobně (péče o tělo) a s jejich zodpovědností za domácnost.

Máte firmu, která vyrábí něco, co by mohlo mladé ženy zaujmout? Nebo provozujete nějakou službu, která je pro mladé ženy a maminky zajímavá? Pak byste byli sami proti sobě, kdybyste nezačali provozovat facebookový profil.

Výhodou Facebooku jsou především nulové náklady. Stránku si můžete vytvořit prakticky okamžitě a nepotřebujete grafika ani webmastera.

Jak založit a spravovat profil na Facebooku

1 Nejprve si vytvořte vlastní osobní profil

Bez něj to na Facebooku ani nejde. Potřebujete přece poznat prostředí. Prohlédněte si úspěšné profily, prozkoumejte konkurenci.

2 Promyslete, v čem spočívá užitek vašeho výrobku či služby

Nadefinujte si, čím by mohla být vaše služba či výrobek přínosná pro skupinu mladých žen. A teď nemám na mysli obecné bláboly typu "náš výrobek je kvalitní". Přemýšlejte o tom, v čem je konkrétní užitek vašeho produktu.

Máte-li kadeřnictví, přemýšlejte o vašich výhodách oproti konkurenci (berete i lidi bez objednání, dojedete za zákazníkem domů, používáte přírodní produkty, je u vás hezká rodinná atmosféra atd.). Máte-li potravinový doplněk, který obsahuje například velké množství vitamínu C, mluvte o tom, že žena díky užívání nepodlehne chřipce. Máte-li hezké oblečení uzpůsobené i silnějším ženám, mluvte o tom, jak se žena v těch šatech bude cítit.

 

3 Ujasněte si, zda zvládnete profil vést sami

Jste schopni občas něco vyfotit a věnovat se komunikaci na Facebooku cca 30 minut denně? Pokud ne, někoho si najděte. Měl by to být někdo, kdo je nadšeným fanouškem vašich výrobků či služeb. Jen ten bude schopen dát Facebooku komunikaci nějakou šťávu v podobě emocí.

4 Vytvořte si na Facebooku stránku

Pro vytvoření stránky použijte tuto stránku na Facebooku a vyberte správný typ podle vašeho zaměření. Na začátek je dobré zaplnit profil nějakými základními fotografiemi (produkty, foto provozovny, apod.) a poskytnout lidem informace co jste zač – někdy stačí odkaz na web.

Vždy je ale nutné lidem říct, proč stránku máte, o čem je chcete informovat. Vyrábíte-li oděvy z přírodních materiálů, můžete lidi průběžně informovat celkově o zdravém životním stylu, kde se klade důraz na přírodnost materiálů. Taky můžete informovat o módě, stylu. Cení se hlavně informace, které nemají šanci lidé běžně získat.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.