Poděkování na webu může zvýšit vaše výdělky. 6+1 způsob, jak na to

K návštěvníkům svého webu jste dost možná neslušní a nevíte o tom. O důvodech proč, a možných řešeních, se rozepsal copywriter Andrej Brabec. Ten se v následujícím článku soustředí na děkovací stránky na webu a jejich potenciál ke zvyšování výdělků.

Jak správně využít stránku s poděkováním

Zkuste si vzpomenout na prodejce, co vám lezou na nervy. Kdo vás napadá?

Mě ti slizce milí, co po prodeji okamžitě změní výraz. Když zaplatíte, stanou se z nich studené čumáky, které byste nejraději nakopali do zadnice.

Souhlasíte? A co kdybych vám řekl, že přesně tak se dost možná chováte ke svým zákazníkům i vy? Hrozí to zejména v případě, že...

• Na svém webu umožňujete registraci do newsletteru.
• Výměnou za e-mailovou adresu nabízíte e-book zdarma.
• Provozujete e-shop.

spatny priklad


Přesně takhle by to vypadat nemělo. Působí to totiž dojmem, že jste svůj cíl už splnili, a o potenciálního zákazníka se proto více nezajímáte.

To je chyba hned na dvou rovinách.

Stáváte se tím sobeckým prodejcem, co se po zaplacení začne mračit. A nevyužíváte navíc magické chvíle, kdy návštěvník webu už jednou souhlasně kývl. Nevedete ho v tu chvíli k dalšímu kývnutí.

Vědci zjistili, že mít nohu ve dveřích je výhra

„Noha ve dveřích“ je jednou ze základních obchodních metod, na které ve své studii z roku 1966 poukázali Jonathan Friedman a Scott Fraser.

Oslovili celkem 156 žen. Části z nich nejprve zavolali a zjišťovali informace o drogistickém zboží, které dotyčné dámy ve své domácnosti používají. O tři dny později se výzkumníci žen zeptali, jestli by se někdo z týmu mohl zastavit a produkty zkontrolovat.

Zbylým ženám rovnou volali s žádostí o možnou inventuru.

Výsledky byly následující:

  1. 52,8 % žen, které souhlasily s první žádostí, pak kývlo i na kontrolní návštěvu.
  2. 22,2 % žen bez předchozího kontaktu souhlasilo s inventurou kuchyně.

Souhlas s drobnou laskavostí tedy zvyšuje šanci, že dotyčný kývne i na větší žádost.

Stránka s poděkováním je důležitou součástí marketingu

Uvidí ji člověk, který projevil zájem o váš obsah. Ať už jde o odběr novinek e-mailem, nebo třeba elektronickou knihu. Návštěvník předpokládá, že pro něj informace budou hodnotné, a chce toho od vás více.

Proč tedy promarnit příležitost a nenabídnout mu nic dalšího?

Stránka s poděkováním může sloužit k:

  • Budování značky
  • Dalšímu prodeji
  • Udržení čtenáře na webu
  • Zjišťování informací o potenciálním zákazníkovi
  • Získávání příznivců na sociálních sítích
  • Jako návod ke stažení slibovaného obsahu, nebo dokončení registrace do newsletteru

1. Budování značky

Stránka s poděkováním nemusí být jen zdvořilostním gestem. V očích návštěvníka díky ní můžete zlepšovat image firmy. Slouží k tomu například správně získané citace, které čtenáře ujišťují o vašich kvalitách.

Tedy takové, které jsou v souladu s hodnotami společnosti, nebo vysvětlují, jak jste zákazníkům pomohli řešit jejich problémy. Cizí lidé o vás mohou prohlásit věci, které by z vašich úst zněly arogantně. Nebo by jednoduše nebyly uvěřitelné.

Citace slouží jako ubezpečení, že jste pro jiné lidi byli přínosní.

gula citace

Vaši pozici odborníka může potvrdit také pruh s logy prestižních firem, které si vás najaly. A nebo známými médii, která o vás psala.

Pokud se o vašem e-booku zmínili třeba na iDnes, bude nejspíš opravdu dobrý.

K dobré pověsti přispívá i prevence

Představte si, že prodáváte poslední dva kusy luxusní matrace. Nabízíte je proto se slevou 40 % a na webu není možné přehlédnout veliký červený nápis zbývají 2 kusy.

Mladého startupistu sužují bolavá záda, a výrazná sleva ho proto zláká. Jenže na bankovním účtu už skoro nic nemá a za aktuální faktury dostane zaplaceno nejdříve za měsíc. Nákupu proto může zpětně litovat.

pruh popularnich medii

Vy ho ale na stránce s poděkováním ubezpečíte, jak dobrý nákup to byl.

Zmínit můžete počet spokojených majitelů, doporučení uznávaného doktora, nebo všechna ta ocenění, která matrace získala.

Místo výčitek tak v zákazníkovi zůstává pocit, že dobře pořídil. A od koho pravděpodobněji nakoupíte příště? Od firmy, u které útraty litujete, nebo od té, co vás ve správnosti nákupu utvrdila?

2. Další prodej

Na stránce s poděkováním můžete upozornit na další podobný obsah. Pokud si návštěvník stáhnul bezplatný e-book a vy jich nabízíte více, ukažte mu další tři knihy a vysvětlete, proč by o kteroukoliv z nich měl mít zájem.

Je to stránka s poděkováním za nákup? Zobrazte tři související produkty, které si lidé nejčastěji pořizují právě s prodaným výrobkem.

Nabízet můžete také slevu na opětovný nákup produktu, kterou doprovází dramatické stopky odpočítávající 5 minut, během nichž nabídka bude dostupná.

Alternativou jsou slevové kupony s dočasnou platností, které zákazníky motivují k opakovanému nákupu. Udržet si spokojeného zákazníka je jednodušší než získat nového.

Nabídka také nemusí přímo souviset s tím, za co stránka děkuje. Stáhl si návštěvník e-book? Připomeňte mu, že si vaši aplikaci může vyzkoušet měsíc zdarma.

bata a upsell

Další 4+1 způsob, jak využít stránku
s poděkováním najdete v pokračování článku v e-magazínu Starting Up

Kupte si roční předplatné a získejte přístup k pokračování článku 
a desítkám dalších inspirativních článků

jen za 242 Kč / 10 vydání (září 2017 - červen 2018)

StartingUp 1.vydání 9 2017 1635 39

 

Autor andrej brabecAndrej Brabec

Jako copywriter se specializuji na obsah pro weby a psaní textů s psychologicko-marketingovým přesahem. Pracoval jsem 9 let jako novinář, převážně pro iDnes a jako copywriter jsem pomáhal například síti prodejen Profimed ale i řadě mladých startupů. Šetřím vám čas a zvyšuji šanci, že na základě textů prodáte. Andrejbrabec.com.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.