Optimalizace webových stránek pro vyhledávače (SEO)

Dostat svůj nově otevřený web nebo e-shop do povědomí uživatelů internetu může být pro internetového prodejce jednou z nejnáročnějších aktivit. Reklama v internetových médiích může stát velké peníze, avšak existuje možnost, jak se zviditelnit za minimálních nákladů – optimalizovat své webové stránky pro vyhledávače.

Optimalizace pro vyhledávače

Internetové vyhledávače jsou celosvětově největším zdrojem návštěvnosti internetových stránek. Jen některých, je však třeba dodat. Těch stránek, které jde ve vyhledavačích relevantním dotazem snadno nalézt. Receptem na dobrou viditelnost vašeho firemního webu nebo internetového obchodu je tzv. optimalizace pro vyhledávače (SEO, z anglického search engine optimization).

 

Optimalizace pro vyhledávače má zdánlivě jediný cíl - zviditelnit webové stránky ve vyhledavačích tím, že se na často kladené dotazy zobrazí na předních místech výsledků hledání, a dosáhnout tak podstatného zvýšení návštěvnosti. Tak jednoduché to ale není - vysoká návštěvnost sama o sobě nestačí. Druhým důležitým faktorem ve hře je cílení návštěvnosti. Právě vysokou mírou cílení se fulltextové vyhledávače liší od všech ostatních zdrojů návštěvnosti. Uživatelé vyhledavačů obvykle přesně vědí, co chtějí, chtějí to právě teď a na dobře optimalizovaných stránkách to nacházejí.

Optimalizace pro vyhledávače proto není jen metodou zvyšovaní návštěvnosti a zisku majitele webu, ale též službou zákazníkům, kteří ji umí ocenit a odvděčí se důvěrou a věrností. Tím se optimalizace pro vyhledavače podílí na budování a posilování firemní značky.

Jak optimalizace pro vyhledávače funguje

Na první pohled vypadá optimalizace pro vyhledávače poněkud tajemně. Jak je možné, že z několika milionů stránek se právě jedna umístí ve výsledcích hledání určitého slova jako první. Vždyť se zdá, že se svým obsahem od pár desítek či stovek tisíc dalších nijak podstatně neliší. V tom musí být nějaká kouzla.

Bývaly doby, kdy v tom kouzla opravdu byla. Přesněji řečeno triky využívající slabin vyhledávačů a v důsledku poškozující uživatele. Tyto doby jsou už naštěstí pryč.

Dnešní vyhledávače se tak snadno ošidit nedají a platí na ně jen dvě věci

  • kvalitní, přístupný, jazykově bohatý a dobře strukturovaný obsah,
  • věrohodné odkazy z mnoha jiných míst webu, které dokazují, že stránka je zajímavá a mezi uživateli oblíbená.

Na mimořádný úspěch ve vyhledávačích mají šanci jen stránky, které přinášejí uživatelům mimořádnou hodnotu.

Podívejte se na video 10+1 nejčastějších chyb v SEO a poučte se z nich

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.