Opomíjené drobnosti, které rychle přinesou lepší výsledky PPC

Metou každého PPCčkaře je oslovit 100 % cílovky, dosáhnout 100% CTR a 100% konverze na webu. A to vše za peníze, které jsou pro klienta ziskové. Karel T. Borovička se s vámi podělí o pár tipů, které vás k takovým metám posunou.

Celé kouzlo spočívá v tom najít konverzní vzorce, vyhazovat nesmysly a využít všechny dostupné možnosti PPC systému. K tomu všemu potřebujete měřit a testovat. A pomůže vám otevřená hlava, zeptat se reálných lidí z vaší cílovky a zpětná vazba zákazníků.

Pro tento článek předpokládám, že vám aktuálně běží nějaká PPC kampaň a že znáte základní pojmy, jako CTR, konverze či CPC. Pokud si nejste u terminologie PPC jistí v kramflecích, nakoukněte pro nápovědu třeba tady

Oslovujete 100 % konverzní cílovky?

Google Analytics nebo statistiky PPC systému vám řeknou, která slova / sestavy / kampaně přináší konverze (= díky jakým slovům lidi přímo nakupují nebo odesílají poptávky). Stačí si zobrazit report, seřadit sestupně podle konverzí (nebo konverzního poměru). Pro řádky s nejvyššími čísly si položte otázku: zobrazujeme se vždy, když můžeme? V AdWords vás zajímají následující sloupečky:

Snímek obrazovky 2016 04 18 v 16.34.01

Co označená procenta znamenají? Naše reklamy se zobrazují jen v 54 % případů (první sloupeček), kdy by se mohly zobrazit. Oslovuji tedy “jen” polovinu mých potenciálních zákazníků. A důvodem je, že informace na webu (vstupní stránce) neobsahují, co by měly ­ to říká druhý sloupeček.

Co s tím? Tady šlo o inzerci na téma revitalizace paneláků Pardubice. Na vstupní stránce chyběly informace o ceně zateplení, používaném materiálu (minerální vata vs. polystyren), výměně oken a dveří, dotacích. Informace jsme doplnili a nyní jsme na 95+ % potenciálu zobrazení. A jak jsem zjistil chybějící slova? Z reportu vyhledávacích dotazů a podle skóre kvality u klíčových slov.

Snímek obrazovky 2016 04 19 v 8.31.00

Skóre kvality ukáže slabiny a navede k nápravě. Pro důležitá slova se snažte nejméně o skóre 8/10.

A proč řešit skóre kvality? Protože nízká kvalita snižuje podíl možných zobrazení reklam a tím přicházíte o návštěvnost. Zbytečně.

Profi tip:

Na této stránce je AdWords script, který vám napoví, kde hledat slova s nízkým skóre.

Pokračování najdete v květnovém e-magu Starting Up

o autorovi borovicka
Karel T. Borovička

Navrhuji a ladím weby pro lidi. Aby na nich rádi nakupovali nebo poptávali a aby na web vůbec přišli. A je jedno, jestli pomocí SEO, PPC nebo sociálních sítí. Mým nejčastějším slovem je “proč” a prvním požadavkem přístup do Analytics.
K tomu jsem závislý na filtrované kávě, nohejbalu a hraní taroků.

Tweetuji: twitter.com/kborovicka

Píšu: www.karelborovicka.cz

Profesně se družím: www.linkedin.com/in/karelborovicka 

 

 

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.