Obsahový marketing jako nová příležitost, kterou zaspí většina českých firem

Obsahový marketing se v poslední době stává zaklínadlem na poli českého internetového marketingu. Co je na něm ale tak přitažlivého, že o něm mluví téměř každý marketér, a proč ho i přesto většina firem nedělá? Seznamte se s vycházející hvězdou a jejím občasným nepochopením, které mnoho organizací odděluje od využití nového přístupu k reklamě na internetu. Zjistěte, jestli vám má obsahový marketing co nabídnout, nebo zda jde jen o další „buzzword“ marketingového slovníku.

5 důvodů, proč je obsahový marketing na internetu lepší než to, co děláte nyní

1Firmy chtějí propagovat značku a zvýšit povědomí o svých produktech, k čemuž je potřeba komplexní marketing a dlouhodobý přístup v něm. Ale řada z nich pak jako nástroj pro dosažení tohoto cíle často použije výkonnostní formy internetového marketingu, do kterých ráno vloží peníze a večer jim vypadne nějaký výsledek. Pokud nezaplatí, návštěvníci k nim jednoduše nepřijdou a firma zapadne. Nesnaží se, jak by bylo logické, budovat dlouhodobou konkurenční výhodu a využívat marketingové nástroje s dlouhou životností, kterými je například výše zmíněný obsah.

2Podle četných výzkumů je nejsilnějším podnětem k zakoupení zboží či služeb osobní doporučení a silná důvěra ve značku. Tím, že si zaplatíme banner na cizím webu ani jedno nepodporujeme. Obsah lidem pomáhá, baví je a pozitivním přístupem buduje vztah s potenciálním zákazníkem, který v řadě případů po nějaké době přeroste ve vybudování skutečné důvěry. A co je odměnou za tuto důvěru? Ano, tušíte správně – jde o ono osobní doporučení.

3Koncept obsahového marketingu je postavený na tom, že se snažíte pomoci návštěvníkům i přes nevůli uživatele. Díky obsahovému marketingu si budoucí zákazník vytváří pozitivní vztah s vaší firmou. Jak se cítíte, když vám film přeruší reklama? Nebo když se musíte vyhýbat blokům reklamy v článku? A jak, pokud přes vyhledávač najdete článek, který vám pomůže s aktuálním problémem?

4České firmy sní o úspěšné virální kampani na sociálních sítích, chtějí, aby jejich stránky miloval vyhledávač, ale prahnou také po tom, aby se k nim lidé vraceli.  Na druhou stranu však pro splnění svých cílů nic nedělají. Využívají klasické způsoby internetové reklamy, nepřipravují podhoubí pro samovolné šíření obsahu (často totiž žádný zajímavý obsah nevytvářejí), nedávají lidem důvod, proč by se měli na web vrátit nebo proč by jejich prezentaci měl vyhledávač upřednostnit. Přitom toho lze dosáhnout zcela jednoduše právě pomocí obsahového marketingu.

5Správně naplánovaný obsahový marketing dokáže oslovit návštěvníky v dřívější nákupní fázi, než klasické formy marketingu vaší konkurence. Pokud si komunikaci nezkazíte, získáte náskok a větší šanci, že se zákazník obrátí na vás.

Pokračování článku najdete ZDARMA v e-magu Starting Up

Autor: Josef Řezníček 

Josef Řezníček je zakladatelem projektu Včeliště.cz, které pomáhá českým firmám dělat efektivní obsahový marketing. Je spoluautorem první knihy o obsahovém marketingu v ČR. Rady pilných včelek, které mohou pomoci i vašemu marketingu, můžete sledovat přes Facebook či Twitter, nebo si přečíst rady a tipy na blogu.

 

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.