Obsahový marketing jako nová příležitost, kterou zaspí většina českých firem

Obsahový marketing se v poslední době stává zaklínadlem na poli českého internetového marketingu. Co je na něm ale tak přitažlivého, že o něm mluví téměř každý marketér, a proč ho i přesto většina firem nedělá? Seznamte se s vycházející hvězdou a jejím občasným nepochopením, které mnoho organizací odděluje od využití nového přístupu k reklamě na internetu. Zjistěte, jestli vám má obsahový marketing co nabídnout, nebo zda jde jen o další „buzzword“ marketingového slovníku.

Obsahový marketing aneb seznamte se, prosím

Abych uvedl do problematiky i ty, kteří o obsahovém marketingu zatím ještě neslyšeli: v jednoduchosti jej lze popsat jako způsob, jak o sobě dát vědět pomocí samotného obsahu. Obsahový marketing si klade za cíl pomoci návštěvníkovi, vzdělat ho, či pobavit.  Obsahový marketing dále umožňuje připravit vhodný obsah pro odlišné typy zákazníků, jež se nacházejí v různých rozhodovacích fázích nákupního procesu.

Dnešní svět lidem umožňuje získat téměř jakoukoliv informaci během několika mála sekund s pomocí internetu. A toho řada z nás dennodenně využívá.  Hledáme obsah, který nám pomůže vyřešit problém či zodpovědět otázku; máme touhu dozvědět se více o nejvhodnějším řešení a nakupovat produkty či služby, k nimž máme důvěru a víme o nich maximum informací.

Vyměňte klasickou reklamu za unikátní obsah

Obsahový marketing není převratnou novinkou na poli internetového marketingu. Jde spíš o nový koncept, který vznikl propojením různých činností do celistvého komplexu založeného na obsahu jako hlavním tahounovi marketingové koncepce. Svou „troškou do mlýna“ přispěl i rozmach nových technologií a rychlost internetu.

V žádném případě však není pravdou, že by tradiční reklama najednou přestala fungovat. Její efektivita se však stále snižuje, což mnohé firmy každý den pociťují, a lidé se proti ní stávají imunní, protože je obklopuje již několik dlouhých desetiletí.

Změňte způsob myšlení i způsob propagace

V České republice je obsahový marketing stále polem neoraným, protože jsme – co se internetového marketingu týče – stále tak trochu pozadu. Firmy se postupně seznamují s konceptem, ale většinou ještě nepochopily jeho největší výhodu. Podle nástroje Google Trends u nás stále ještě neexistuje alespoň minimální hladina, která by nějaký trend zájmu o tento způsob marketingu indikovala. Ale vývoj jde kupředu mílovými kroky a první progresivní firmy už koncept úspěšně realizují.

Velcí hráči je budou následovat až tehdy, pokud ti menší uspějí. Z tohoto důvodu musí nové trendy otestovat nejdříve malé firmy či jednotlivci, například startupy, kteří ukáží i větším korporacím to, co už na západ od nás dávno pochopili a úspěšně několik let realizují.

 

Obsahový marketing je nový směr marketingu, který v případě správného uchopení dokáže snížit náklady na marketing, i lépe a příjemnější cestou oslovit dobře zacílené návštěvníky.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.