Obsahový marketing jako klíč k úspěchu: jaké strategie použily TOP světové start-upy?

Start-upy jsou současným fenoménem podnikání. Jejich počet roste po celém světě raketovým tempem, avšak jen málokteré se dokážou na trhu udržet. A tak spousta projektů končí dříve, než se dokázala rozjet naplno. Co odděluje úspěch od krachu? Není to jen super záměr či produkt, ale i způsob propagace a získávání zákazníků. V dnešním článku vám Josef Řezníček představí zahraniční start-upy, které jako hlavní nástroj použily skvělý obsah.

Obsahový marketing je pro start-up ideálním způsobem, jak o sobě dát vědět a získat důvěru. Obvykle totiž start-upy přináší služby a produkty, které na trhu prozatím nejsou. Pro koncového uživatele tak představují velkou neznámou. A právě obsah pomůže vytvořit v lidech potřebu mít či využít daný produkt nebo službu.

Bez kvalitní obsahové strategie to může skřípat…

Sílu obsahu si spousta start-upů v zahraničí velmi dobře uvědomuje. Přesto ale statistiky společnosti Contently uvádí, že 56 % firem, které vytváří obsah, jsou aktivní na sociálních sítích a dělají e-mail marketing, nemá vytvořenou žádnou obsahovou strategii. A takový přístup může vést k tomu, že ani kvalitní obsah nezajistí dlouhodobý úspěch. Já se ale zaměřím na 4 start-upy, které to dokázaly. Vsadily na obsah a ten je dostal mezi nejlepší firmy svého druhu. Přiblížím vám, jaké metody a postupy zvolily a co jim to přineslo.

 

Leadpages

Prvním start-upem pod mým marketingovým drobnohledem je Leadpages.net. Tuto službu, která umožňuje vytvářet maximálně prodejní cílové stránky, používáme i ve Včelišti. Její začátky a způsoby zapojení obsahového marketingu mi popisoval zakladatel Simon Payne.

Co v Ledpages dělali a dělají?

Lidé z Leadpages v prvé řadě obětovali mnoho energie a času. Konkrétně to znamená, že o každé funkci svého softwaru natočili vysvětlující video a sepsali článek. V nich představují, co a jak jejich služba umí a jak ji lze využít.

A to není vše. Také to jsou mistři v pořádání webinářů. V nich učí, jak na efektivní internetový marketing – mimo jiného i s pomocí jejich produktu.

Dále vytváří online školení zdarma. Ta se týkají nejrůznějších témat a jejích cílem je pomoci potenciálním zákazníkům. Zároveň také ukazují, v čem jim může být prospěšný nástroj od Leadpages. Mají také vlastní podcast a píší blog. V tom velice pečlivě vybírají témata, která výborně odpovídají potřebám cílového publika.

Co jim to přineslo?

Rostli a rostou pořád. Vybudovali velkou společnost, jejímž portfoliem je už více než 1 milion vytvořených stránek. Samozřejmě získali i slušné investice. Minulý rok například 27 milionů dolarů. V neposlední řadě zaměstnávají přes 160 lidí. Pokud se chcete dozvědět další zajímavá čísla a informace, najdete je zde.

Na příkladu Leadpages vidíte, jak se vyplatí postavit marketing na tom, že pomáháte, dáváte, vzděláváte, jste užiteční. Informace, které předáte svému publiku, mu zároveň prohlubují znalosti. Bez vnucování a nátlaku ho pak dovedete k tomu, že potřebuje zrovna váš produkt.

A jak to dělají další 3 top start upy?
Zjistíte
v listopadovém čísle e-magu Starting Up

 

O autorovi

ReznicekJosef Řezníček

Josef Řezníček je zakladatelem projektu Včeliště.cz, které pomáhá českým firmám dělat efektivní obsahový marketing. Je spoluautorem první knihy o obsahovém marketingu v ČR.
Rady pilných včelek, které mohou pomoci i vašemu marketingu, můžete sledovat přes Facebook či Twitter, nebo si přečíst rady a tipy na blogu..

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.