Návštěvnost webových stránek napoví o vašem úspěchu na internetu

Statistiky návštěvnosti jsou velmi podstatným zdrojem informací o lidech, kteří váš web navštíví. Pomocí analýzy návštěvnosti můžete zjistit, co uživatelé chtěli, jestli je váš web přesvědčil k nákupu apod. Analýza návštěvnosti vám také umožní odhalit chyby na vašem webu, vyhodnotit efektivitu kampaní a ukáže, které vaše aktivity přinášejí ovoce.

Výkyvy konverzního poměru

Na konverzní poměr mají samozřejmě vliv veškeré reklamní kampaně a propagační aktivity. Každá kampaň je schopná přilákat určitou specifickou skupinu uživatelů.

Každá skupina je vymezená na základě těchto faktorů:

  • Umístění kampaně – v on-line kampaních je to hlavně web, případně konkrétní sekce webu, na kterém se banner nebo jiná forma reklamy zobrazuje. Každý web má své specifické uživatele.
  • Sdělení – informace, kterou se uživatel dozví ještě dříve než váš web navštíví. Sdělení často výrazně ovlivňuje očekávání uživatele a tedy i jeho chování na vašem webu.

Oba body je možné ovlivnit při přípravě každé kampaně a každý z těchto bodů může výrazně ovlivnit výsledný konverzní poměr dané kampaně. Není neobvyklé, že tentýž banner na jednom webu funguje perfektně a na jiném vůbec. Podobně i pouhá změna textu v banneru, inzerátu či jiném sdělení může velmi zásadně zapůsobit na efektivitu kampaně.

Čím více se liší parametry kampaně od průměru celého webu, tím více ovlivňuje daná kampaň konverzní poměr celého webu. Ten nejvýrazněji ovlivňují zejména extrémní případy: málo uživatelů, kteří hodně konvertují, anebo mnoho uživatelů, kteří nekonvertují vůbec – obvyklejší je druhý případ.

Příklad vývoje konverzního poměru

Vezměte si například internetový obchod se stabilní návštěvností 10 000 návštěv měsíčně, 1% konverzním poměrem, tedy se sto objednávkami měsíčně. Pokud odstraníte nějakou překážku v použitelnosti, která uživatelům komplikuje objednávání, může stoupnout konverzní poměr třeba na dvojnásobek. Za jinak stejných podmínek tedy e-shop bude generovat 200 objednávek.

Pokud budete tento vylepšený e-shop propagovat třeba relativně velkou bannerovou kampaní, s největší pravděpodobností zvýšíte návštěvnost. Dejme tomu na pětinásobek. Prostřednictvím této kampaně přijde velké množství "zvědavců" a ve výsledku tak získáte třeba jen 50 dodatečných zákazníků. Po přepočtu klesl celkový konverzní poměr na 0,5 % (250 objednávek / 50 000 návštěv). Znamená to problém? Ano, pokud náklady na kampaň výrazně převýšily zisk i brandový efekt (zvýšení povědomí o značce). Anebo také ne třeba v případě, že e-shop prodává drahé zboží s vysokou marží.

 

Statistiky a ukazatelé

Měli byste se zajímat o to, proč jsou čísla taková, jaká jsou, co vám jejich hodnoty přinášejí, popřípadě co se změní, když klesnou nebo vyrostou.

Nástroje, které měří chování uživatelů na webu vám mohou pomoci odhalit silné a slabé stránky webu. Pokud chcete web průběžně zkvalitňovat, určitě oceníte přesné informace o tom, kde se uživatelé ztrácejí, která sekce či část menu jim dělá problémy.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.